Mainos

Täydelliset dieettiruoat: Näillä pysyt kylläisenä

Suosi vatsaa täyttäviä dieettiruokia ja vältät turhat naposteluhimot.

Sorrutko usein napostelemaan herkkuja? Ehkä ruokavaliossasi ja ateriarytmissäsi olisi petraamisen varaa. Kun syöt aterioilla ja välipaloilla aineksia, jotka pitävät sinut kylläisenä, et himoitse epäterveellisiä herkkuja. Nämä dieettiruoat pitävät sinut kylläisenä:

1. Pähkinät

Pähkinät sisältävät terveellisiä rasvoja sekä näläntunnetta hillitsevä kuituja.

2. Kaurapuuro

Mummosikin sen jo tiesi: kaurapuuron avulla jaksaa! Kaurapuuuro on kuitupitoinen ruoka, joka lisää nälkää hillitsevien hormonien tuotantoa.

3. Omena

Omenat ovat loistavia välipaloja dieettiruokina, sillä ne sisältävät runsaasti täyttäviä kuituja sekä vettä. Omenoissa on myös pektiiniä, joka hillitsee verensokerin heilahteluja,

4. Mausteet

Tutkimusten mukaan mausteiset ruoat sekä täyttävät vatsaa paremmin että nopeuttavat aineenvaihduntaa.

5. Avokado

Avokado sisältää runsaasti terveellisiä monotyydyttömiä rasvoja, jotka pitävät sinut kylläisenä.

6. Vihreät lehtivihannekset

Vihreät vihannekset ovat hyviä kuidun lähteitä. Lisäksi ne sisältävät runsaasti vettä, jotka täyttävät vatsaa.

7. Kananmunat

Kananmunat ovat luonnolisia proteiinipommeja, jotka auttaat hillitsemään nälkää!

8. Sokeriton jogurtti

Suosi ruokavaliossasi esimerkiksi kreikkalaista jogurttia, joka on mainio proteiininlähde ja voi tutkimusten mukaan myös auttaa rasvanpoltossa.

9. Sitruuna

Happaman ruoan syöminen hillitsee makeanhimoa aterian jälkeen. Purista siis tuoretta sitruunaa esimerkiksi veden joukkoon.

10. Lohi

Lohi on hyvä proteiinin sekä terveellisten omega-3-rasvahappojen lähde. Nämä rasvahapot hillitsevät tutkimusten mukaan nälkää.

11. Vihreä tee

Vihreää teetä on ylistetty pitkään terveysasiantuntijoiden toimesta. Se hillitsee nälkää ja tehostaa tutkimusten mukaan rasvanpolttoa.

12. Pavut

Pavut ovat vähäkalorinen kuidun ja proteiinin lähde.

13. Marjat

Kotimaiset marjat ovat kevyitä herkkuja, joilla saa helposti hillittyä makeanhimoa. Lisäksi marjat sisältävät myös kuitua!

Lue myös: Oletko tutustunut myös "ene-dieetin" dieettiruokiin?

(MTV3)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.