Walt Disney Studios ja Accenture Interactive ovat kehittäneet elokuva-alalle uutta teknologiaa, joka voi mullistaa alaa jo lähitulevaisuudessa. 
Kuvittele, että näet vihaisen Dumbo-norsun, kun katsot Disney-elokuvan julistetta ärtyneessä mielentilassa. Tai että Dumbo olisikin iloinen, kun olet todella hyvällä tuulella.
Tämä oli itseasiassa lähtökohta vastikään debyyttinsä tehneelle, vuorovaikutteiselle julisteelle, joka oletettavasti pystyy lukemaan katsojansa tunnetilaa.
Perustuu olemassa olevaan teknologiaan
Kyseessä on Walt Disney Studiosin ja Accenture Interactiven kehittämä konsepti, jolla halutaan tehostaa tarinankerrontaa uuden teknologian avulla. Julisteessa on kasvojentunnistusohjelmisto, jota nykyisin hyödynnetään monissa teknisissä laitteissa, kuten puhelimissa ja tietokoneissa.
– Oli kyseessä sitten kulmakarvoja nostattava yllättyminen tai pelkästä ilosta hymyileminen, juliste lukee tunteen, jonka katsoja sille näyttää. Vastaamme tuohon tunteeseen elokuvakohtauksella, joka reflektoi tunteen kanssa, Accenture Interactive -yhtiön Patrick Kennedy kertoo.
Interaktiivinen juliste esiteltiin ensimmäistä kertaa julkisesti SXSW-konferenssitapahtumassa maaliskuun alkupuoliskolla. Disney tai Accenture eivät kuitenkaan toistaiseksi ota kantaa siihen, paljonko julisteet maksavat tai missä ja milloin ne ovat saatavilla.
Keksinnön toivotaan houkuttelevan ihmisiä elokuviin
Ihmisten oli mahdollista testata Dumbo-julisteen prototyyppiä SXSW-konferenssin aikana. Kohenkilöiden mukaan juliste lähinnä muistutti ruutua, jonka sivussa on kamera.

