Suomessakin nopeasti suosituksi noussut, vasta reilut 3 vuotta sitten perustettu älypuhelinmerkki OnePlus ei ole pystyttänyt lainkaan omaa osastoaan mobiilialan jättitapahtuman Mobile World Congressin messualueelle Barcelonassa. Näin se eroaa joukosta, sillä MWC:stä osastot löytyvät lähes kaikilta muilta merkittäviltä älypuhelinvalmistajilta – paitsi tietenkin Applelta, joka ei ole myöskään ikinä osallistunut messuille omalla osastollaan.
Asioiden tekeminen valtavirrasta poikkeavalla tavalla on muutenkin OnePlussan toiminnan ohjenuora, kertoi Euroopan liiketoiminnan kehityksestä sen globaaliksi vetäjäksi OnePlussalla ylennetty Juha Rytkönen haastattelussa maanantaina.
Suomi on OnePlussalle poikkeuksellinen markkina – siitä on muotoutunut eräänlainen koelaboratorio, jossa uusia ideoita myynnissä ja markkinoinnissa testataan. OnePlussan oman verkkokaupan lisäksi sen puhelimet ovat virallisesti jälleenmyynnissä vasta Suomessa Elisalla ja lisäksi O2:lla Isossa-Britanniassa ja Amazonilla Intiassa.
Maista ensimmäisenä OnePlussan myynti laajeni Suomessa, koska Elisa oli hyvin aktiviinen asiassa. Elisan tiimi otti yhteyttä OnePlussaan jo heti sen ensimmäisen OnePlus One -puhelimen osoittauduttua menestykseksi. ”He huomasivat, että toiminnassamme on jotain erilaista ja pitivät OnePlus-brändistä”, sanoo Rytkönen.


