Matkapuhelinvalmistajana Nokia on pyrkinyt ihmisten arkeen ja mielikuviin sponsoroimalla niin konserttisaleja kuin lumilautailijoitakin.
Aalto-yliopiston markkinoinnin professori Jaakko Aspara toteaa, että painopistettään muuttava Nokia ei tarvitse kuluttajien huomiota entiseen tapaan.
Näin Nokian viestintä vastasi sponsorointien jatkuvuudesta: "Nokia kertoi kaupasta eilen ja arvioi samalla, että se saatetaan päätökseen ensi vuoden ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Tarkoitus on, että siirtyviin yksiköihin liittyvät voimassaolevat sponsorointisopimukset siirtyvät kaupan myötä. Lisätietoa on kuitenkin saatavilla vasta integraatiosuunnittelun päätyttyä." |
Alla poimintoja Nokian ostamasta näkyvyydestä Suomessa ja maailmalla.
Areenoilta verkkoon
Yksi Nokian monumenteista maailmalla on vuonna 2007 valmistunut Nokia Theatre -konserttiareena Los Angelesissa Yhdysvalloissa. Nokia on sen avulla tuonut tuotemerkkiään ja puhelimiaan esille viihdealan tapahtumissa, kuten Emmy-gaaloissa. Samasta kompleksista löytyy myös pienempi Club Nokia -keikkapaikka.



