Prisman myyntidata paljastaa, miten suomalaiset sisustavat kotejaan joulun alla. Vuoden 2021 jouluilmiö näyttää olevan jättimäinen koristetonttu.
Joulu kolkuttaa ovella, mutta moni suomalainen on jo ottanut varaslähdön joulun viettoon. Pihoille ja parvekkeille viedään jouluvaloja – tai kausivaloja – jo loka-marraskuussa. Valaistuksessa pinnalla ovat erityisesti erilaiset ulkovalosarjat.
Prisman kodin ja viihteen myyntipäällikkö Rauna Junnilla arvioi, että lisääntynyt kotonaolo on kasvattanut erilaisten jouluvalojen kysyntää. Ulkona vallitsevaa pimeyttä yritetään kestää myös vähemmän perinteisin keinoin: valo-ominaisuuksia halutaan valosarjojen lisäksi koristeilta.
– Led-valollisten koristeiden myynti on selvässä kasvussa ja voidaan sanoa, että joulukoristeen ja jouluvalon rajapinta lähenee jo toisiaan, Junnila sanoo tiedotteessa.
Lue myös: Aiotko ripustaa kotiisi kausi- tai jouluvalot? Tarkista heti tärkeä asia – Tukes varoittaa riskeistä
Joulun hittikoriste: Jättitonttu
Yksi erikoisimista tämän joulun ilmiöistä on Prisman mukaan kankaisten jättitonttujen myynnin kasvu.
– Jopa metrin korkuisia tonttuja myydään nyt hyvin ja näillä hauskoilla koristeilla on selkeästi paikkansa suomalaisten kotien joulusisustuksessa, Junnila sanoo.
Isompi näyttää olevan parempi myös joululahjoissa. Kerroimme aiemmin, että S-ryhmä povaa .

