Suomalaiset ostavat ruokakauppojen ruokatoreilta eli palvelutiskeiltä monenlaisia valmisruokia.
Videolla: Oletko huomannut tätä Lidlin paistopisteellä?
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerrottiin aiemmin tällä viikolla sekä S-ryhmän että K-ryhmän ruokatrendikatsauksista. K-ryhmän trendikatsauksessa vuodelle 2022 käytiin läpi ruokakaupassa tällä hetkellä vallitsevia kuluttajatrendejä, sekä niiden konkreettista vaikutusta asiakkaiden ostokäyttäytymiseen. K-ryhmän mukaan pinnalla ovat nyt muun muassa kuluttajien toiveet elämyksellisyyteen sekä supervaivattomuuteen.
S-ryhmä nostaa tämän hetken supertrendeiksi ruoan elämyksellisyyden lisäksi kotona syömisen, kasvis- ja kalaruokailmiön, ruoan ostamisen helppouden ja yksilöllisyyden sekä hyvinvoivan elämäntavan.
Molempien kauppaketjunen selkeäksi hittituotteeksi paljastui sushi, jonka myynti on muutaman vuoden aikana suorastaan räjähtänyt.