Lotuksen lippulaivamalli Evora tarjoaa perinteistä ajamisen iloa. Mutta onko siitä jopa Porsche 911:n haastajaksi?
Hinta alkaen 167 215 €
Tykkäsimme
- Mielettömistä pakoäänistä
- Konstailemattomasta ajonautinnosta
Emme tykänneet
- Laatuvaikutelmasta
- Voisi olla kevyempi
Lotuksen Filosofia on pohjautunut niin moottoriurheilussa, kun katuautoissa kevyeen omapainoon. Sen ansiosta hyvään suorituskykyyn päästään pienillä teholukemilla. Esimerkiksi malliston pienin Elise painaa vain 876 kiloa ja tehoa on 135 hevosvoimaa.
Pikkuveljeensä nähden Evora on raskaan sarjan ottelija, sillä auton omapainoksi ilmoitetaan 1395 kiloa ja tehoa on 400 hevosvoimaa. Myös näillä lukemilla päästään hyvään teho-paino-suhteeseen, mutta väkisinkin mieleen herää kysymys: onko Lotus hävittänyt jo oman identiteettinsä?





