Mainos

Kahden pienen lapsen äidin mahtava muodonmuutos pelkällä kotitreenillä – vau, mikä sixpack!

15:15
Dieeteille kyytiä – näin onnistut painonpudotuksessa! Huomenta Suomen vieraana laillistettu ravitsemusterapeutti Leena Putkonen.

Tessin saavutus on konkreettinen osoitus siitä, kuinka kahden pienen lapsen äitikin voi pitää itsestään huolta, kun vain löytyy lujaa tahtoa.

Tess Papaioannou, 27, on aina ollut solakka nainen, eikä hän ole joutunut kamppailemaan painonsa kanssa – kunnes hänen esikoisensa syntyi.

Tess sai esikoisensa, Reevan, vuonna 2016. Raskaus jätti nuoren naisen vyötärölle ylimääräisiä kiloja, eikä vauvantuoksuista arkea elänyt nainen kokenut oloaan hyväksi muuttuneessa kehossaan.

– Olin todella allapäin. Aina, kun katsoin peiliin, ajattelin: ”Herran jumala, näytän hirveältä”, Tess kertaa news.com.au-sivustolle. 

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Raskauskilot häiritsivät – liittyi painonpudottajiin

Vaikka Tess inhosi paisunutta olemustaan, hän yritti kuitenkin ajatella positiivisesti: hän oli juuri kantanut sisällään lasta, jonka syntymän jälkeen hänen tuli keskittyä pienen ihmisen hyvinvointiin.

– Painoin 74 kiloa, kun Reeva syntyi. Ennen häntä olin normaalipainoinen: en laiha enkä massiivisesti ylipainoinen, Tess muistelee.

Raskauskilot kalvoivat nuoren naisen mieltä, ja hän päätti kokeilla elämänsä ensimmäistä kertaa painonpudotusohjelmaa.

Tess myöntää, ettei painonpudotus ollut ruusuilla tanssimista. Treenaaminen oli tapahduttava vastasyntyneen lapsen ehdoilla, sillä Tessillä ei ollut juurikaan lapsenhoitoapua.

– Pystyin tekemään treenini kotimme olohuoneessa. En käynyt koskaan kuntosalilla, koska oli mahdotonta päästä sinne.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Paino putosi vain muutamassa kuukaudessa

– Se voi tarkoittaa 30 sekuntia korkeita polvihyppyjä ja istumaannousua, Tess antaa esimerkkinä.

Painonpudotuksesta motivoitunut nainen seurasi myös ammattilaisen laatimaa ruokasuunnitelmaa, jonka noudattaminen ei ollut kaikkein helpointa pienen lapsen kanssa.

Reseptit vaativat paljon valmisteluaikaa, mutta opin vaihtamaan ne johonkin vastaavaan, joka ei tarvinnut niin paljon esivalmistelua.

Vaikka painonpudotus oli haastavaa, ja matkan varrelle mahtui paljon vastoinkäymisiä, päättäväinen nainen sai loistavia tuloksia vain muutamassa kuukaudessa.

– Pudotin 7 kuukaudessa 18,3 kiloa. En voinut uskoa sitä. Olin kevyempi kuin ennen vauvaani, Tess kertaa onnistumistaan.

Toinen raskaus vei takaisin lähtöpisteeseen

Kun Tess tuli toisen kerran raskaaksi loppukesällä 2017, hänen oli kuunneltava kehoaan ja lopetettava tavoitteellinen treenaaminen.

– Minulla alkoi olla todella pahoja selkäkipuja, enkä pystynyt tekemään montaakaan liikettä. Laskin tehoja hyvin alas, mutta se ei lievittänyt kipuja.

Tess yritti pitää painonsa kurissa ruokasuunnitelman mukaisesti, mutta raskausajan himot saivat naisen lipsumaan terveellisimmistä vaihtoehdoista. Kun Tessin kuopus Aria syntyi, hän oli jälleen lähtöpisteessä – tällä kertaa kahden alle 3-vuotiaan lapsen äitinä.

Kotitreeni toi uskomattomia tuloksia

Koska Tess oli onnistunut pudottamaan painoa esikoisensa syntymän jälkeen, hän tiesi pystyvänsä rupeamaan uudestaan, vaikkakin toinen lapsi toi treenaamiseen omat haasteensa.

Tess kuntoili edelleen kotonaan aiemman treeniohjelman mukaisesti silloin, kun lapset nukkuivat aamulla, tai kun hänen miehensä palasi illalla töistä kotiin.

Vaikka treeni tapahtuikin kotona, ja sen tekemiseen vierähti vain 28 minuuttia, Tess onnistui saamaan uskomattomia tuloksia, joista myös itse äiti on ylpeä.

– Jos joku olisi sanonut minulle: ”Odotahan, kun saat lapsia, silloin sinulla on sixpack”, olisin sanonut, että ei tule tapahtumaan!

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Kova työ kannatti 

Kahden raskauden jälkeen nainen on pudottanut painoaan yhteensä 32 kiloa. Nykyisin kuvissa poseeraa lihaksikas ja säteilevä nainen, jonka kropan voisi luulla olevan salilla käymisen ansiota – vaan eipä ole.

Tess kuvailee olevansa tällä hetkellä paljon energisempi ja hyvävointisempi kuin ennen lapsia. Hän syö edelleen puhtaasti ja terveellisesti sekä treenaa 1–2 kertaa päivässä, edelleen perheen ehdoilla.

Jos video ei näy, voit katsoa sen täältä

Tess haluaa kannustaa kaikkia äitejä huolehtimaan terveydestään ja hyvinvoinnistaan lapsiarjenkin keskellä. Treenaaminen ja ruokavalion noudattaminen on vain järjestelykysymys ja asenteesta kiinni.

– Anna vain mennä, pelkkä kotitreeni riittää, jos et voi käydä salilla. Kokeile sitä viikon ajan ja huomaat, että olosi paranee. Se motivoi sinua jatkamaan, Tess kannustaa.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Lue kaikki uusimmat lifestyle-aiheiset artikkelit!

Lähteet: news.com.au, Instagram

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja