Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Suomalaisten kestosuosikki uudistuu – tässä on uusi Volkswagen Golf

Julkaistu 10.11.2016 13:59
Toimittajan kuva

Vesa Eskola

toimitus@teknavi.fi

Volkswagen on uudistanut juuri Golfia, ja kyseessä on isohko facelift eli pienten ulkonäköuudistusten lisäksi myös auton tekniikkaa ja varusteita on päivitetty. Auton mitat ovat oikeastaan ennallaan, mutta uudet ajo- ja takavalot erottuvat selvästi edeltäjästä. Takavalot ovat myös nyt vakiona ledit, muita vaihtoehtoja ei edes ole.

Suurin näkyvin muutos on tapahtunut ohjaamossa. Pieninkin kosketusnäyttö on nyt 6,5-tuumainen. Seuraava koko on 8 tuumaa ja suurin 9,2. Digitaalisen mittariston koko on puolestaan 12,3 tuumaa. Kojelaudan kosketusnäyttö tunnistaa lisäksi nyt myös eleitä eli siis käden liikkeitä.

Yksi mielenkiintoisimpia uusia avustavia järjestelmiä on ruuhka-avustin, joka pistää auton seuraamaan automaattisesti edelläajavaa liikennettä. Eli kun jono pysähtyy, kuskin ei tarvitse tehdä mitään. Järjestelmä käyttää koko ajan kaasua ja jarrua, kuljettajan tarvitsee vain ohjata. Auto myös lähtee automaattisesti liikkeelle, kun jono taas etenee. Toimiakseen ruuhka-avustin tarvitsee mukautuvan vakionopeudensäätimen sekä kaistavahdin. Myös Golf on siis nyt askeleen lähempänä autonomista ajamista.

VW on päivittänyt Golfin myös moderniin verkottuneeseen digiaikaan. Nettiyhteys löytyy luonnollisesti, ja älypuhelimet yhdistyvät autoon joko Android Auton, Apple Carplayn tai MirrorLinkin avulla. Kuskille välitetään myös lähes minuutin tarkkuudella olevia liikennetietoja.

Teknavi on paikan päällä Wolfsburgissa seuraamassa auton julkistusta ja raportoi päivän päältä Golfiin tapahtuneista uudistuksista.

Galleria

Lisää aiheesta:

Matalampi, leveämpi ja nyt myös hybridinä: Hyundai i20 ei näytä enää kovin kiltiltäHierovat penkit, tuulilasinäyttö ja aina online: Tunnistaako täysin uusiksi pistettyä kansansuosikkia enää Skodaksi?Ensin tuli Kupla, sitten Golf, ja nyt esiteltiin ID.3 – Volkkarin sähköinen kansanauto maksaa alle 30 000 euroaTässä tulee uusi Volkswagen Passat – kännykkä korvaa avaimen, ratti tunnistaa kosketuksenEnsituntuma: Uusi Volkswagen Touareg – ylivoimainen lippulaivaAutot jättimäisten elektroniikkamessujen tähtinä: älyratti, 1000-heppainen sähkösportti, 3D-mittaristo...
VolkswagenAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Volkswagen
  • 22.10.15:23
    Autot

    Volkswagen keskeyttää VW Golf -mallin tuotannon

  • 24.8.15:15
    Raha

    Maksaisitko kuukausimaksua lisätehosta? Volkswagenilta uusi tilauspalvelu

  • 26.5.16:23
    Yritykset ja brändit

    Volkswagenin johtajille tuomioita päästömanipulaatiosta

  • 1.1.08:33
    Kuluttajariidat

    Mies latasi sähköautoaan Helsinki-Vantaan parkkihallissa 2,5 tuntia – lasku liki 300 euroa

  • 20.12.202421:01
    Autot

    Volkswagenin kaavailemista säästöistä sopu – Saksan tehtaat pysyvät auki