Saksalaiset premium-merkit käyvät jatkuvaa taistelua paitsi viimeisimmän tekniikan myös huippumallien teholukemien välillä. Etenkin perheautopohjaisten sporttimallien teholukemat ovat suorastaan karanneet käsistä, ja nyt Mercedes-AMG ottaa isojen sedanien piikkipaikan haltuunsa.
Kyseessä on luonnollisesti aikaisemmin tänä vuonna esitellyn E-sarjalaisen AMG-versio. E-sarja kilpailee suoraa Audin RS 6:n ja BMW M5:n kanssa. Audi esitteli kesällä RS 6:sta 605-hevosvoimaisen Performance-version. BMW tarjoaa puolestaan M5:n pellin alle 560 hevosvoimaa. Affalterbachin viimeisin luomus lyö tiskiin 612 hevosvoimaa, ja sitäkin järisyttävämmän 850 newtonmetrin väännön.
Jo ulkonäkö kertoo kyseessä olevan jotain muuta kuin normaali Eemeli. Etupuskurin valtavat ilmanottoaukot saavat keulan näyttämään suorastaan vihaiselta, ja tarkemman tutkiskelun yhteydessä huomaa konepellin olevan täysin erilainen kuin normaalissa E-sarjassa. Sivulta löytyy voimavaroista viestivä V8 BITURBO -teksti, ja takaosaa hallitsevat AMG-tyylisesti neljä kulmikasta pakoputken päätä.


