Kovia kokeneen lentomatkustajan tilitys herättää hilpeyttä: Lue avoin kirje!

Kuusi koneen vaihtoa, katastrofaalisesti vesittynyt aikataulu ja matkalaukkukin jäi sille tielleen: voiko lentomatka mennä näin pieleen? Pettynyt lentomatkustaja turvautui huumoriin ja lähetti avoimen kirjeen karibialaiselle lentoyhtiölle.

Arthur Hicks oli niin tyrmistynyt kokemastaan karibialaisen LIAT lentoyhtiön kyydissä, että laati firmalle avoimen kirjeen. Britannian Neitsytsaarien paikallislehdessä, The BVI Beaconissa, keväällä julkaistu tragikoominen selostus yhtiön palvelusta onnistui herättämään hilpeyttä jopa miljardööri Richard Bransonissa, joka jakoi Hicksin palautteen omassa blogissaan.

Bransonin omistama lentoyhtiö Virgin Airlines on itse tullut aiemmin tunnetuksi hilpeästä asiakaspalautteesta, kun yhtiön ruokatarjoiluun pettyneen miehen humoristinen tilitys levisi ympäri maailman. Bransonin saamaa kirjettä tituleerattiin maailman hauskimmaksi asiakaspalautteeksi, mutta onko tässä sille haastaja?

Hyvä LIAT,

Saanko sanoa, miten huomaavaista teiltä onkaan tarjota matkustajillenne niin syvällisiä ja perusteellisia kiertomatkoja Karibialla.

Useimmat muista lentoyhtiöistä, joilla olen matkustanut, yksinkertaisesti haluaisivat viedä minut paikasta A paikkaan B, ja melkoisella kiireellä. Minusta oli kiehtovaa, että meille suotiin eilen välilasku, ei vain vaivaisella yhdellä tai kahdella, vaan peräti kuudella mahtavalla lentokentällä. Ja kuka nyt haluaisi lentää koko matkan samalla koneella? Me saimme tilaisuuden vaihtaa konetta ja tankata joka pysähdyksellä!

Nautin erityisesti läpivalaisulaitteiden kokeilemisesta jokaisella lentokentällä. Mieletöntä, että ihmiset luulevat niiden kaikkien olevan samanlaisia! Kun paikalliset taputtelivat minua päästä varpaisiin, saatoin jo tuntea olleeni koko Karibian syleiltävänä.

Minusta on ainutlaatuista, että kaikki tämä tehtiin "saarten aikataulussa". Haluankin, että minulla on aikaa nautiskella eri lähtöaulojen ilmapiiristä. Mitä saapumiseemme tulee: no, kuka nyt haluaisikaan ottaa lautan kaiken tuon lentämisen jälkeen? Olen iloinen, että eilen yöllä saapuessamme Tortolaan laivani oli mennyt jo kauan sitten - ja että kaikki ne meluisat baarit ja ravintolatkin oli jo suljettu.

Joten kiitos, LIAT. Nyt todella ymmärrän, miksi te olette "Se karibialainen lentoyhtiö".

P.S. Pitäkää se laukku. En koskaan pitänyt siitä kuitenkaan.


Lähteet The BVI Beacon, Virgin.com/richard-branson/

Kuva Colourbox.com

Lue myös:

    Uusimmat