Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ferrarilla ennätykselliset jarrut Meksikossa: levyt joudutaan silti vaihtamaan jokaisten treenien jälkeen

ATP/WENN.com
Julkaistu 30.10.2018 09:11

F1-talli Ferrarin jarruvalmistaja Brembo kertoo onnistuneensa luomaan Meksikon kisaan uudet jarrulevyt, joihin on porattu peräti 1 400 jäähdytysreikää, uutisoi Autosport.

Jarrulevyjen kehitys on ollut viime vuosikymmeninä huimaa, sillä 30 vuotta sitten käytetyillä materiaaleilla levyjen reunoihin pystyttiin tekemään alle 30 reikää jäähdytystä varten. Viisi vuotta sitten sama lukema oli reilut 100. Kaksi vuotta sitten saavutettu 1 200 vaikutti jo ylärajalta.

LUE MYÖS: Ferrari-pomo väisti kysymyksen reikäjupakasta

Brembo tiedotti vasta Meksikon GP:n jälkeen, että se toimitti Ferrarille vaativiin olosuhteisiin jarrulevyt, joissa oli ennätykselliset 1 400 reikää seitsemässä rivissä. Levyjen valmistuksessa on pystyttävä huolehtimaan jäähdytystarpeen lisäksi levyn kestävyydestä ja kulumisesta.

– Tiimit haluavat reikiä, mutta myös vain 0,5 millimetrin kuluman mahdolliseksi. Tällaisilla levyillä voi saada hyviä tuloksia ensimmäisissä harjoituksissa, ja sitten ne täytyy vaihtaa, kertoo Brendon Andrea Algeri.

– Eli tässä joutuu vain tekemään kompromissin levyn iän kanssa saavuttaakseen sen, Algeri jatkaa.

Lisää aiheesta:

Valtteri Bottaksen auto oli FIA:n tarkassa syynissä – Mercedes paljastaa nyt, mistä tv-kuvissa näkyneessä keskustelussa oli kyseFerrari-pomolta kortit pöytään F1-huijauskohussa – "Tässä on koko salaisuus"Käykö sinullekin aina näin? Ei hätää – Ferrarin huippuviimeistellyn F1-auton irvistelevä paneeli tuo lohtua mattimeikäläisilleTästä on kyse Ferrarin salailukohussa: katosiko saavutettu etu FIA:n löydökseen?Ferrarin salaisuudesta mehevä paljastus – Nico Rosbergin tiedot loksauttivat palaset paikoilleenFerrarin syynäys tiukentuu entisestään – uusi ohjelmisto valvomaan sääntöjenmukaisuutta
FerrariUrheiluKilpa-autotF1

Tuoreimmat aiheesta

Ferrari
  • 27.10.12:17
    F1

    Lewis Hamilton avautui vääryydestä: "Melko hullua"

  • 26.10.23:58
    F1-tulokset

    F1-kausi 2025: MM-pisteet ja tulokset

  • 26.10.23:50
    F1

    Lando Norris murskaavalla voitolla MM-kärkeen – näin Meksikon GP eteni

  • 6.10.12:03
    F1

    Lewis Hamilton kohautti – sai painokelvottoman ryöpytyksen tiimiradiossa

  • 5.10.18:38
    F1

    Lewis Hamiltonille mätkäistiin rangaistus