Mainos

Tästä ei Mersu juuri ylellisemmäksi mene – ensimmäinen Maybach-maasturi on esitelty

1:06
Ensimmäinen Maybach-maasturi on esitelty.

Saksalaiskonserni Daimler on esitellyt historiansa ylellisimmän SUV-Mersun. Maybach-lisänimen ansainnut GLS ei jätä paljoakaan toivomisen varaa luksuksen suhteen.

Mikäli auton suunnittelussa on otettu huomioon se, että auton omistaja ei istu itse ratin takana, ollaan yleensä mielenkiintoisten asioiden äärellä.

Mikäli Mercedes-Benzin S-sarjan luksusta katumaasturin kuoriin tuova GLS ei vielä riitä sinulle ja autonkuljettajallesi, kannattaa katseet suunnata Los Angelesin autonäyttelyssä juuri esiteltyyn Mercedes-Maybach GLS:ään.

Ensimmäisen Maybach-käsittelyn saaneen maasturin konehuoneesta löytyy 4,0-litrainen kaksoisahdettu V8, joka tuottaa moneenkin käyttöön riittävät 550 hevosvoimaa. Yhdeksänlovisen automaatin ja nelivedon avustuksella luksustankki kimpoaa nollasta sataan alle viidessä sekunnissa.

Tässä autonsa takapenkki on se ainoa oikea paikka istua. Toisaalta "penkki" on aivan väärä sana kuvaamaan nelipaikkaisena kaikkein ylellisimmillään olevan auton nojatuolimaisia istuimia. Takapenkkiläisille on tarjolla myös oma viihdejärjestelmä langattomilla kuulokkeilla, matkapuhelin langattomat laturit sekä mukitelineet, joissa on luonnollisesti sekä lämmitys- että jäähdytystoiminto.

Halutessaan auton voi tilata viisi- tai seitsenpaikkaisena, jolloin kakkosrivi imaisee kolme matkustajaa.

Lienee sanomattakin selvää, että auto on varustettu kaikilla tänä päivänä saatavissa olevilla avustinjärjestelmillä. Sen lisäksi autosta löytyy E-Active Body Control -toiminto, joka hyödyntää kameroita tien skannaamiseen ja säätää auton jousitusta jo etukäteen havaitessaan epätasaisuuksia. Saman toiminnon hienouksiin kuuluu auton korin pitäminen vaaterissa tiukkojenkin käännösten aikana.

USA:n Alabamassa valmistettava Mercedes-Maybach GLS saapuu Pohjois-Amerikan markkinoille vuoden 2020 loppuun mennessä. Se kilpailee samoista ostajista Bentley Bentaygan ja Rolls-Royce Cullinanin kanssa.

Lähde: Daimler

Lisää aiheesta
    Mainos
    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja