Suomessa on tehty selvitys lapsilisäjärjestelmän uudistamisesta.
Sosiaali- ja terveysministeriön asettama selvitysryhmä ehdottaa, että kaikista lapsista maksettaisiin jatkossa saman verran. Jos ehdotukset toteutuvat, lapsilisää saisi jatkossa tasan 100 euroa kuussa.
Lisäksi selvitysryhmä suosittelee, että lapsilisän maksamista pidennettäisiin vuodella. Tällöin lapsilisän maksaminen jatkuisi 18-vuotiaaksi asti.
Tällä hallituskaudella uudistus ei etene.
Selvityksen ovat tehneet sosiaali- ja terveysministeriön ylijohtaja Liisa Siika-aho ja Kelan pääjohtaja Lasse Lehtonen yhdessä asiantuntijaryhmän kanssa.