Mercedeksen uusi E-luokka nostaa businessluokan tason jo lähemmäs ykkösluokkaa. Yksi auton mielenkiintoisimmista teknisistä uudistuksista koskee dieselmoottoreita.
Suomeen kevät 2016
Hinta avoinna
E-luokan historia kantaa 10 sukupolvea, aina vuoteen 1947. Ensin oli 170V, mutta moderni aikakausi alkoi wasta W120:n itsekantavan korin myötä vuonna 1953. Siitä lähtien E on ollut mittatikku muille. Ei siis ihme, että E-luokka on juuri se auto, joka on määritellyt ”yritysauton” mielikuvaa jo kauemmin kuin kukaan viitsii enää edes muistella.
E-luokka on myös monipuolinen, sen mallisto on laajempi kuin kenelläkään kilpailijalla. Sedanin ja farmarin lisäksi tarjolla on myös lukuisia coupéversioita sekä avomalli.
Panokset Eemelin uudistamisessa ovat siis äärettömän kovat. Siksi Mercedes panostaa uudistuksiin todella laajalla rintamalla: uusien varusteiden ja moottoreiden sekä parantuneen mukavuuden avulla Mercedes haluaa säilyttää johtajan asemansa.




