Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Audi esitteli rajun hiustenkuivaimen

Julkaistu 24.03.2016 10:01
Toimittajan kuva

Mikko Autio

mikko.autio@teknavi.fi

mikkoau

Hiustenkuivain on kenties hieman vähättelevästi sanottu, koska tästä menopelistä kyllä on paljon muuhunkin. Kyseessä on tietenkin New Yorkin autonäyttelyssä esiteltävä uusi Audi R8 Spyder V10.

Audi toi viime vuonna markkinoille toisen sukupolven superauto R8:n. Nyt mallisto täydentyy tämän kaksipaikkaisen avoimella versiolla, jolla voi kuivatella hiuksia parhaimmillaan 318 km/h nopeudella. Moottorina toimii Coupé-mallista tuttu 5,2-litrainen vapaasti hengittävä V10.Toistaiseksi Spyder tulee tarjolle ilman Plus-mallia, joten moottori tarjoaa 540 hevosvoimaa kovakattoisen mallin tapaan. Moottorin parina toimii seitsemänportainen kaksoiskytkinautomaatti, ja nollasta satasen vauhtiin ennätetään 3,6 sekunnissa. Tämä riittänee useimpien avoautoilijoiden tarpeisiin.

Kaksipaikkaiselle kertyy kuivapainoa 1 612 kiloa. Lähes 80 prosenttia korin komponenteista on valmistettu alumiinista ja kokonaisuudessaan auton kori on 208 kiloa edeltäjäänsä kevyempi. Myös usein avoautojen ongelmaksi muodostuvaa korin vääntöjäykkyyttä on saatu parannettua 50 prosentilla edeltäjään verrattuna.

Kangaskatto on sähköisesti operoitavissa aina nopeuteen 50 km/h saakka, ja sen avaaminen, tai sulkeminen kestää noin 20 sekuntia. Valmistajan mukaan äänimaailmaan etenkin katto auki on kiinnitetty vielä erityistä huomiota Coupé-malliin verrattuna. Muuten ohjaamon ja varustelun suhteen auto noudattelee Coupéssa nähtyä linjaa.

Galleria

Lue lisää Audi R8 V10 Coupésta
Koeajo: Audi R8 V10 plus – suorituskyvyn huipentuma

Lisää aiheesta:

Raakaa V8-voimaa ja hienostunutta aerodynamiikkaa – Genevessä nähtiin lähes 1200-hevosvoimainen Zenvo TSR-SAudi A7 Sportback jatkaa lippulaivan linjoilla – uutta tekniikkaa ja modernia muotoiluaIkonin uusi sukupolvi – tässä on ensimmäinen nelivetoinen BMW M5Porsche paljasti todellisen monsterin – tässä on uusi 700-hevosvoimainen 911 GT2 RSLuksus-coupé Lexuksen tyyliin – uutuusmalli pikavisiitillä SuomessaAudin sporttimalli saa lisää puhtia
AutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • Eilen18:58
    Sähköautot

    Tämä on sähköautojen "Akilleen kantapää" talvisin – "Tulee aika monelle yllätyksenä"

  • Eilen14:47
    Romutuspalkkio

    Romutuspalkkio uuden auton hankintaan? Laki astuu voimaan vuoden alusta

  • ke16:45
    Sähköautot

    Miten estää sähköauton latausluukun jäätyminen? Asiantuntija vinkkaa kaksi kikkaa

  • 22.11.14:16
    Ruotsi

    Suomalaisen matkanjärjestäjän bussi suistui tieltä Ruotsissa – kymmenen sairaalaan

  • 22.11.12:15
    Liikenneturvallisuus

    Autoilija! Älä anna talvimyräkän yllättää, vaan toimi näin