Audin toisen sukupolven superauto tekee vaikutuksen käytännössä kaikilla osa-alueilla.
Tykkäsimme
- Suorituskyvystä
- Alustasta
- Voimalinjasta
Emme tykänneet
- Liian helposta ajamisesta
- Tunteen puuttumisesta
Hinta alkaen 348 217 €
Koeajoauto 393 315 €
Superautot ovat valmistajiensa taidonnäytteitä. Niihin pakataan viimeinen osaaminen eri osa-alueilta ja niillä halutaan näyttää kilpailijoille, mihin valmistaja on kykenevä. Audi esitteli ensimmäisen oman V8-moottorilla varustetun urheiluautonsa vuonna 2007 ja kaksi vuotta myöhemmin markkinoille tuli superautoluokkaan tähdännyt V10-moottorinen versio.
Edeltäjä samaan rakenteeseen Volkswagen-konserniin kuuluvan Lamborghini Gallardon kanssa. Toisen sukupolven R8 on perusrakenteensa osalta yhtenevä italialaismerkin Huracan-mallin kanssa, jota vauhdittaa niin ikään R8:n moottoritilasta löytyvä 5,2-litrainen ja vapaasti hengittävä V10.
Laskeutuminen matalalla sijaitsevaan ohjaamoon nostattaa tunnelmaa. Ohjaamo on tiivis, mutta siellä on silti hyvin tilaa kahdelle. Kojelauta on hyvin puhdaslinjainen, eikä keskikonsolista löydy ollenkaan näyttöä. Kaikki multimediajärjestelmien hallintakin tapahtuu Audi TT:ssä opittuun tapaan kuljettajan täysdigitaalisen mittariston kautta. Tällä halutaan luoda kuljettajakeskeisempää tunnelmaa.





