Avoauto – sillen puoliksi. DS3 Cabrion katto poistuu nätisti pään päältä, mutta aivan täydelliseen avoautoilun fiilkseen sillä ei päästä.
Tykkäsimme
- yksilöllisestä tyylistä
- ketterästä ajettavuudesta
- fiksusta kattomekanismista
- vahvasti vääntävästä moottorista
Emme tykänneet
- vaikea löytää oikeaa ajoasentoa
- heikosta ohjaustuntumasta
- ei päästä aivan avoauton fiilikseen
- hankalakäyttöisestä tavaratilasta
Ei Suomeen
Vaikka PSA on erottanut DS:n omaksi tuotemerkikseen, mielikuvissa auto on monelle yhä Citroën. Oman brändi-identiteetin rakentaminen vaatii aikansa. Ja keulalla makaavasta merkistä riippumatta DS3:lla on oma persoonallinen luonteensa, joka vai korostuu alas rullattavan kangaskaton myötä.
Vaikka auto on nimetty virallisesti cabrioksi, ei kyseessä ole aivan puhdasverinen avoauto. Katto rullautuu kyllä pois koko matkustamon päältä, ja kun sivulasit lasketaan vielä alas, fiilis on melkein kuin avoautossa – mutta vain melkein. Tunnelmaa laskevat aavistuksen b- ja c-pilarit sekä näkyvissä olevat kattokaaret. Onneksi kattomekanismi on kuitenkin erittäin fiksu: kangasta voi kääriä napista painamalla rullalle juuri niin paljon kuin huvittaa – ihan vain rakoselleen tai koko auton mitalta. Katto jopa viikkautuu taakse yhdessä takalasin kanssa. Tällöin tosin takanäkyvyys rajoittuu melkoisesti.



