Johtavat suomalaiset käytettyä tavaraa myyvät verkkokaupat ovat yhtä mieltä siitä, että nettiostoksia tekevien viisikymppisten määrä on noussut viime vuosien aikana. NetAnttilassa kasvu ei näy, mutta kaikissa kolmessa paikassa ostoskoriin klikkaillaan erityisesti kotiin ja sisustukseen liittyviä tavaroita.
– Noin 16 prosenttia kaikista suomalaisista yli 45-vuotiaista netin käyttäjistä käyttää Tori.fi-palvelua. Heitä on noin kahdesta miljoonasta kuukausittaisesta kävijästämme puolet. Erityisesti naiset näyttävät ottaneen sivut omakseen, Tori.fin PR- ja viestintäpäällikkö Susanna Neiglick kertoo.
Kilpailijalla Huuto.netillä ei ole tarkkaa tietoa palvelunsa käyttäjistä ikäryhmittäin, sillä iän kertomista ei edellytetä rekisteröidyttäessä.
– Lähes 1,7 miljoonasta käyttäjästämme kuitenkin arviolta 20 prosenttia on 50–60-vuotiaita, asiakaspalvelupäällikkö Tapio Luoto Sanoma Digitalista kertoo.



