Taksiliitto kertoi eilen lähtevänsä mukaan lähettipalveluihin eSend-nimisellä mobiilipalvelulla. Asiakas voi vastaisuudessa valita mobiilipalvelun kautta taksin kuljettamaan verkosta tilaamansa tavaran kotiovelle.
Posti on kertonut jo aiemmin laajentavansa työntekijöidensä palveluita muun muassa nurmikonleikkuuseen ja hoivapalveluihin.
Postin kirjepalveluiden johtaja Kaj Kulp kertoi Huomenta Suomessa aamulla, että Postille on olennaista löytää uutta liiketoimintaa. Taksin uusi aluevaltaus ei hänen mukaansa muuta Postin asemaa.
– Taksin palvelu osuu ehkä hivenen eri segmenttiin ja erityyppiseen kohtaan kuin perinteinen postipaketti. Jotkut haluavat edullisen toimituksen, eikä kulkunopeudella ole niin väliä. Toiset taas haluavat paketin itselleen erittäin nopeasti. On erilaisia tarpeita ja on hyvä, että syntyy uusia innovaatioita ja palveluita, Kulp muotoilee.
Suomen Taksiliiton osastopäällikkö Jouni Mutanen näkee tavaroiden kuljetuspuolella uusia mahdollisuuksia.
– Me olemme tässä korvat auki. ESend-yhteistyökin tuli Valopilkku-taksisovelluspalvelun kautta koko maahan. Sen myötä tuli yhteydenotto, ja löysimme yhteisen tekeminen. On varmasti vielä sellaisiakin asioita, joita ei osata edes ajatella, mutta me olemme valmiina kehittämään niitä, kun tulee hyviä ideoita.
Taksi lupaa toimittaa paketin perille jopa tunnissa
Jouni Mutanen kehuu, että verkkokaupasta ostetun tuotteen voi tilata vastaisuudessa taksilla haluamaansa osoitteeseen ilman esimerkiksi viikonlopun yli odottelua. Taksiliitto lupaa tuotteiden tulevan kotiin parhaimmillaan jopa alle tunnissa ja joka tapauksessakin saman päivän aikana.