Facebook vähentää sensaatiomaisia ihmehoitoja markkinoivia julkaisuja.
Facebook vähentää niin sanottuja ihmehoitoja mainostavien julkaisujen näkyvyyttä. Jatkossa se ei halua edistää valheellisen terveystiedon jakamista.
Myös YouTube käy samanlaista kamppailua
Somejätti käy kamppailuun huijaushoitoja vastaan yhdessä muiden sosiaalisten medioiden kanssa. Myös YouTube on ilmoittanut vähentävänsä videosuosituksia, joissa esitellään salaliittoteorioita, huijaushoitoja ja muita valeuutisia, kertoo Venturebeat-sivusto.
Aiemmin Wall Street Journal kertoi artikkelissaan, että sekä Youtube että Facebook "ovat täynnä" erilaisia huijaushoitoja ja niitä ylistäviä julkaisuja. Aiemmin suosittu tubettaja Mari Lopez vakuutteli tuhansille YouTube-videoidensa katsojille, että syövästä voi parantua esimrkiksi "juomalla inkivääri-sitruunajuomaa".
– Auttaaksemme ihmisiä saamaan virheetöntä terveystietoa ja tukea, jota he tarvitsevat, on välttämätöntä minimoida terveyssisällöt, jotka ovat sensaatiomaisia ja johtavat harhaan, tuotepäällikkö Travis Yeh muotoili Facebook-blogissa.