Autocom.fi-sivuston laskua ei välttämättä tarvitse maksaa.
Euroopan kuluttajakeskuksen tiedotteen mukaan myös suomalaisia vaivaavat Autocom.fi-palvelun yllätyslaskut.
Euroopan ja Suomen kuluttajaviranomaiset ovat saaneet alkuvuodesta 2025 valituksia Autocom.fi-sivustosta.
Sivulla tarjotaan palvelua, jolla voidaan määritellä auton hinta. Palvelu on maksullinen. Kuluttajien mukaan maksullisuus ei kuitenkaan ole käynyt selkeästi ilmi. Osa laskun saaneista myös kertoo, että ei ole edes tehnyt tilausta, jota lasku koskee.
Autocom.fi-sivuston takana on latvialainen Datatech SIA. Se on aiemminkin tarjonnut vastaavaa palvelua eri verkko-osoitteissa.
Lue myös: Autoilija, älä unohda tätä: Turhalta tuntuva toimenpide on oikeasti "ehdottoman tarpeellinen"
Näissä tilanteissa laskua ei tarvitse maksaa
Laskua ei tarvitse maksaa, jos et ole tehnyt tilausta, tai elinkeinonharjoittaja ei antanut tietoja peruuttamisoikeuden käyttämisestä ennen kuin teit tilauksen. Laskusta kuitenkin pitää lähettää valitus elinkeinonharjoittajalle.
Jos olet saanut laskun, ota yhteyttä elinkeinonharjoittajaan verkkosivujen alalaidan ota yhteyttä -painikkeella. Täytä lomake, ja ota kuvakaappaus viestistäsi ennen sen lähettämistä.
