"Pitäisikö ostaa Matrix-nahkatakki ja peililasit?" – MTV:n Twitter-moka kirvoitti vinkeitä kommentteja

MTV Uutisten Twitter-tilillä tehtiin aikamatka menneisyyteen, kun järjestelmävirhe julkaisi satoja, parhaimmillaan toistakymmentä vuotta vanhoja uutisia automaattisesti.

Uutistulvan uhriksi joutuneet Twitter-käyttäjät kommentoivat tapahtunutta pääosin huvittuneena. Etenkin vuosituhanteen vaihteeseen ajoittuvat uutiset herättivät lukijoissa nostalgiaa. 

Järjestelmävirheen aikana Twitteriin päätyi uutisia myös muun muassa Whitney Houstonin Helsingin konserteista sekä siitä, miten jo jopa puolet suomalaisista käyttävät internetiä.

Vanhojen uutisten tulva huomioitiin myös Yleisradiolla. MTV Uutiset sai sympatiapisteitä Ylen Elävästä arkistosta.

Julkaisujen suuri määrä ei ollut kaikkien mieleen. Syytä huoleen ei kuitenkaan ole. Tuoreimmat uutiset ja puheenaiheet twiitataan jatkossa harkiten ja ajastetusti. 

Twitter-tulvan aiheuttanut vika liittyi MTV:n uuden Digi-osion lanseeraukseen. Uuden osaston julkistuksesta vastaava Mikko Niimes avaa ongelman taustoja.

– Kyse oli uudentyyppisestä markkinoinnista. Tämän muodon nimi oli trollimarkkinointi. Ei sentään, kyseessä oli tekniseen automaatioon liittyvä asia. Järjestelmä käytännössä sekosi, kun jo julkaistuja IT-osastomme juttuja siirrettiin uuden Digi-osaston alle, mies kertoo huvittuneena.

– Olemme tietenkin pahoillamme spämmitulvan takia, jonka Twitter-väki joutui kohtaamaan. Olemme kuitenkin vielä iloisempia siitä, että yhteisö otti asian pääosin positiivisesti ja pilke silmäkulmissaan vastaan.

Uusi MTV Digi-osasto on Niimeksen sanojen mukaan "mielenkiintoisimpien uutisten, käyttövinkkien ja ilmiöiden koti, kun puhutaan älylaitteista, äänentoistosta ja kuvasta."

– Tästä voi päätellä paljon. Esimerkiksi käynnissä oleva Mobile World Congress näkyy Digissä suuresti. Haluamme panostaa myös arkisen laitekäytön helpottamiseen ja tarjota esimerkiksi parhaita vinkkejä jokaiselle älylaitteiden käyttäjälle, hän lisää.

Lue myös:

    Uusimmat