Kuka tahansa asiakaspalveluammatissa työskentelevä tietää, että kaikki asiakkaat eivät ole helpoimmasta päästä.
Asiakaspalvelijan tekee taatusti silloin tällöin mieli sanoa pari valittua sanaa töykeälle asiakkaalle tai ainakin poistua paikalta. Mutta harva turvautuu yhtä äärimmäisiin metodeihin kuin Patrick Lenton -niminen mies, joka kertoi Twitterissä teeskennelleensä kuolemansa ärsyttävän asiakkaan vuoksi.
Australiassa, Sydneyn lentokentällä työskennellyt, nykyisin kijailijana elantonsa tienaava Lenton twiittasi alkuun seuraavaa:
Jos twiitti ei näy, voit katsoa sen täältä.
"Kun työskentelin Sydeyn kansainvälisellä lentokentällä, teeskentelin kuolemani päästäkseni eroon vaikeasta asiakkaasta. Kestäkää hetki, siinä on järkeä."
Tämän jälkeen Lenton kertoi twiitti kerrallaan, mitä oikeastaan tapahtui. Tässä tarina kiteytettynä.
Kuolema valetunnelissa
Lenton työskenteli osastolla, josta ihmiset tulivat hakemaan tavaroita, joita olivat ostaneet ennen turvatarkastusta ja tullia, esimerkiksi alkoholijuomia tai tupakkatuotteita. Työ oli monimutkaista ja ärsyttävää, ja tavaroita hukattiin jatkuvasti.
