Mainos

Lihakset huippukuntoon? Tämän vuoksi sinun tulisi tehdä treeneissä tarkalleen 28 toistoa

Kehonrakentajien vinkin avulla kuka tahansa meistä voi treenata lihaksensa huippukuntoon.

Puurratko kuntosalilla viikosta toiseen, mutta tuloksia ei tunnu syntyvän? Ratkaisu tähän ongelmaan löytyy kehonrakentajien yleisesti käyttämästä, niin kutsutusta 28-metodista.

Vaikka kikka on peräisin kehonrakentajien maailmasta, kuka tahansa treenaaja voi ottaa sen osaksi omaa kuntosaliohjelmaansa.

Vaihtele tahtia ja kasvata lihasta 

Kyseinen metodi perustuu temmon vaihteluun, jossa sama liike suoritetaan eri nopeuksilla. Fitness-asiantuntija BJ Gabbourin mukaan temmon vaihtelu haastaa lihaksia ja maksimoi näin ollen hyödyn. Lihakset kasvavat ja suorituskyky paranee.

Tee sarjat putkeen pitämättä välillä taukoa. Tämä esimerkki on kyykyille, mutta sama perusidea sopii käytettäväksi lähes mille tahansa liikkeelle.

7 hidasta toistoa
7 nopeaa toistoa
7  joustoa alhaalta puoliväliin
7 joustoa puolivälistä ylös

= 28 toistoa 

Video: Muista kiinnittää huomiota myös oikeaan suoritustekniikkaan. Videolla Mailis Penttilä näyttää, kuinka kyykätään oikein. 

1:46

Lähde: Men'sHealth 

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.