Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Julkaisupäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta ja kehitys
  • Jaakko Hietanen
    Head of Digital Development
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • Makuja
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
MTV Uutiset on sitoutunut noudattamaan Journalistin ohjeita
  • Julkisen sanan neuvosto (JSN)
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Kannattaisi miettiä, mihin Facebookissa reagoi – yhtiö paljasti vihdoin, miten reaktiot vaikuttavat

Shutterstock
Julkaistu 07.03.2017 16:18

MTV LIFESTYLE

Facebook paljasti viimein, miten analysoi käyttäjien reaktioita erilaisiin päivityksiin, kertoo Mashable.

Facebook otti käyttöön reaktiot palvelussaan vuosi sitten. Aiemmin julkaisuista oli mahdollista ”vain” tykätä, mutta nykyisin tykkäämisen lisäksi päivityksiin voi reagoida eri tavoin.

Facebook ei ole kuitenkaan paljastanut, kuinka reaktiot vaikuttavat esimerkiksi käyttäjän uutisvirran sisältöön. Ennen kuin nyt.

Facebookin edustaja nimittäin paljasti reaktion olevan merkki siitä, että käyttäjä haluaa todella nähdä vastaavanlaista sisältöä uutisvirrassaan. Reaktion muodolla ei ole merkitystä.

Pelkkä tykkäys osoittaa Facebookille käyttäjän olevan kiinnostunut aiheesta, mutta reaktio sen sijaan on osoitus voimakkaammasta kiinnostuksesta. Vaikka reaktio olisikin negativiinen, analysoi Facebook sen osoittavan kiinnostusta.

Reaktion muodolla ei siis ole väliä. Toisin sanoen mikäli et halua nähdä virrassasi jonkin aihepiirin julkaisuja, ei surullinen tai vihainen emoji vaikuta näkymään halutulla tavalla. Suurin kritiikki näyttäisi olevan se, ettei julkaisua noteeraa lainkaan.

Reaktioiden keräämän datan käyttö esimerkiksi mainostajien tarkoituksiin on herättänyt epäilyksiä. Facebook kertoo tällä hetkellä mainostajilleen, että kaikki reaktiot ovat samanarvoisia.

Lähde: Mashable

***

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Lisää aiheesta:

Twitter testaa alaspäin peukuttamisen toimintoa – "En tykkää" -painike voi olla kohta kaikkien käyttäjien ulottuvillaFacebookiin jättimäinen muutos – tällainen uutisvirrasta tulee lähiviikkoinaFacebook haluaa karsia klikkiotsikointia – yhtiöltä selkeä viesti julkaisijoille Poliisi varoittaa: Älä käytä Facebookin reaktioita, mikäli haluat säilyttää yksityisyytesiFacebook ryhtyy toimiin klikkiotsikoita vastaanFacebookin uudet reaktionapit tulevat – tykkäyksen lisäksi viisi tunnetilaa
FacebookDigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Facebook
  • to19:28
    Meta

    Nyt se alkaa: Lasten Instagram- ja Facebook-tilit poistetaan Australiassa

  • 18.10.08:19
    Veikkaus

    Veikkaus ostaa näkyvyyttä Metan alustoilla – Poliisihallitus selvittää

  • 18.10.06:47
    Sosiaalinen media

    Tappouhkauksia ja itsensä satuttamista – Facebook-ryhmän ylläpitäjät joutuvat hakemaan apua hätäkeskuksesta

  • 4.10.17:55
    Vihapuhe

    Vasemmistoliiton Minja Koskela arvosteli saamansa vihaviestit – "Ei tällä tavalla saa kirjoittaa internetissä"

  • 10.9.05:17
    Sosiaalinen media

    Syyttäjän ilakoiva Facebook-päivitys oli väärin – "Ai että mä tykkään voittaa"