Yksi Toyotan osaston messutähtiä Pariisin autonäyttelyssä oli Nissan Jukea vastaan suunnattu pieni ja hyvin coupemainen katumaasturi C-HR. Se esiteltiin jo Genevessä keväällä, mutta Pariisissa se on syntysijoillaan. Ranskassa suunniteltu auto on muuttunut todella vähän kahden vuoden takaa, jolloin se oli esillä Pariisin näyttelyssä vielä konseptiautona.
Toyotaa haukutaan usein konservatiiviseksi, mutta kyllä japanilaiset osaavat olla räväköitäkin – kun sille päälle karaokeillassa parin sake-lasillisen jälkeen sattuvat.
Toyotalla ongelmana on pikemminkin päätöksen teko, joka on – kuten se on niin monessa isossa organisaatiossa – kangistunutta. Strategiat luodaan pitkällä tähtäimellä, ja kun focus on pitkällä, nopea reagointi on joskus vaikeaa. Ja kun nykyään autotrendit muuttuvat nopeastikin, ja uuden auton tuotantoon saattaminen kestää kuitenkin aikansa, vahva muotoilujohtaja ei ole huono asia. Tämä näkyy mm. Renaultilla, jossa muotoilujohtaja Laurens van der Acker vastaa tekemisistään suoraan Renaultin pääjohtajalle.



