Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Ymmärrätkö sinä Twitteriä? Väärinkäsitysten määrä pakotti yhtiön selittämään

Julkaistu 26.07.2016 12:57
Toimittajan kuva

Niko Haikala

niko.haikala@mobiili.fi

Käytätkö sinä Twitteriä? Osaisitko selittää nopeasti asiaan perehtymättömälle, mistä palvelussa on lopulta kyse? Nähtävästi monet eivät osaisi, vaikka sinisävyinen lintubrändi onkin tuttu useimmille. Tämän vuoksi Twitter on nyt päättänyt juurta jaksaen selittää, mitä tarkoitusta varten Twitter on olemassa.

Twitter-blogissa kerrottiin eilen uusista tutkimuksista, joiden mukaan jopa 90 prosenttia ihmisistä ympäri maailmaa tunnistaa palvelun brändin. Kyselyiden perusteella Twitteriä käyttävät yhtiöt ja merkkihenkilöt ovat tunnistettavuuden takana. Lisäksi palvelua käyttäville tuntui olevan hyvin selvää, miksi Twitter on heille tärkeä.

Yhtiö kohtasi kuitenkin ongelmia jutellessaan ihmisille, jotka eivät käytä Twitteriä. Tutkimuksissa nousi esiin kaksi pääteemaa. Ensinnäkin useat ihmiset luulivat Twitterin olevan sosiaalinen mediapalvelu, jolla pidetään yhteyttä ystäviin ja perheenjäseniin. Lisäksi moni koki, että Twitter-käyttäjän tulisi twiitata itse päivittäin ja että palvelun pariin ei kannata lähteä, jos ei ole mitään sanottavaa.

Näistä syistä Twitter on käynnistänyt laajan kampanjan, jonka tarkoituksena on korjata väärinkäsityksiä Twitteristä. Facebook-tyylisen yhteydenpidon sijaanhan palvelu pyrkii paikaksi, jonka avulla pysytään perillä maailman tapahtumista. Oli kyseessä sitten tuoreimmat uutiset, viihde tai urheilu, Twitter haluaa koota mahdollisimman nopeasti tiedot ja kommentit yhteen paikkaan. Nähtäväksi jää, lisääkö palvelun avaaminen kysyntää tai kiinnostusta käyttäjien keskuudessa.

See what's happening: https://t.co/ChbWRrSJyK

https://t.co/r9AZd9rzI3

— Twitter (@twitter) July 25, 2016

Lisää aiheesta:

Kommentti: Voit huokaista helpotuksesta, sillä Facebook ei lähde Euroopasta – yksityisyytesi sen sijaan myydään halvalla eniten tarjoavalleFacebookiin jättimäinen muutos – tällainen uutisvirrasta tulee lähiviikkoinaFacebookin uusi ominaisuus jakaa mielipiteitä – onko tämä jo liikaa?Twitter tekemässä merkittävän ja kaivatun muutoksenFacebook-väki pohtii mahdollisuutta estää Trumpin vaalivoitto – se todennäköisesti onnistuisiTwitterin kuoleman perään jaksetaan huhuilla – uusilla ominaisuuksilla lisää käyttäjiä?
DigiLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Digi
  • 07:32
    Tekoäly

    Vaikutusvaltainen arvio: Kiina voittaa tekoälykisan

  • 05:25
    Videopelit

    GTA VI myöhästyy

  • Eilen23:27
    Droonit

    Brysselin lentokentällä drooniepäily – lentoja ohjattiin muualle

  • Eilen12:57
    Verkkohuijaukset

    Huijarit ottavat kaiken irti verosesongista: "He tietävät, että moni asioi juuri nyt OmaVerossa"

  • ke19:00
    Ukrainan sota

    Venäjän droonisota yltyy – kolme erilaista sotakonetta lentää nyt Ukrainan taivaalla