Mainos

Yksinkertainen vinkki: Näin pääset eroon migreenistä

Kärsitkö migreenistä? Viiltävät päänsäryt ja näköharhat saattavat jatkossa olla uskomattoman helppo selättää – ilman lääkkeitä.

Mississippin yliopistossa tehdyn tuoreen tutkimuksen mukaan migreeni saattaa olla aiemmista uskomuksista poiketen mahdollista selättää hyvin yksinkertaisella keinolla: nimittäin löytämällä itselleen optimaalisimman unirytmin.

Headache-lehdessä julkaistun tutkimuksen mukaan huonon unen ja migreenipäänsäryn esiintymistiheys liittyvät toisiinsa. Tämä tarkoittaa sitä, että pelkästään kiinnittämällä huomiota hyvään ja riittävään unirytmiin ja uneen voi moni migreenikohtaus jäädä syntymättä.

– Aivan niin kuin aiemmissakin kroonista migreeniä koskevissa tutkimuksissa, huono unenlaatu oli yhteydessä migreenikohtauksiin, tutkijat kommentoivat tuloksia.

Jo aiemmin Headache-lehdessä julkaistussa tutkimuksessa saatiin samansuuntaisia tuloksia: tuolloin selvisi, että hyvät nukkumistottumukset voivat auttaa vähentämään migreenikohtausten määrää ja voimakkuutta.

Tutkimusta varten seurattiin 292 opiskelijaa.

Lähde: Huffington Post,WebMD

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja