Mercedeksen uudesta E-sarjasta on tihkunut tietoa julkisuuteen jo kuukausien ajan, joten kovin suuria yllätyksiä auto ei enää tarjoa. Tänään alkavassa Detroitin autonäyttelyssä auton viimeisetkin maskit otetaan pois.
Mercedes on nostattanut odotuksia täysin uutta E-sarjalaista kohtaan jo pitkään. Se on pumpattu täyteen valmistajansa viimeisintä osaamista käytännössä joka osa-alueella.
Auto on edeltäjäänsä hieman pidempi kokonaispituuden asettuessa nyt 4 923 millimetriin. Akseliväli on kasvanut 65 milliä ollen nyt 2 939 millimetriä. Lisääntynyt alumiinin ja suurlujuusterästen käyttö näkyy puolestaan painossa, ja sitä kautta auton käsiteltävyydessä ja taloudellisuudessa.
Muotoilu noudattelee jo aikaisemmin nähtyjen kuvien perusteella sukunäköisyyttä C- ja S-sarjalaisten kanssa. Tarjolla on kaksi keulailmettä kuten aikaisemminkin, joista perusmallissa ja Exclusive-tasolla on tähti konepellillä. Urheilullisempia Avantgarde ja AMG Line -malleja koristaa tähti jäähdyttimen säleikössä.
Sisustuksen osalta Mercedes on kertonut aloittavansa uuden aikakauden. Viimeistelyyn ja materiaalivalintoihin on kiinnitetty paljon huomiota ja ohjaamo on personoitavissa laajoista vaihtoehdoista juuri mieleisekseen. Vakiotasolla auton mittaristo on toteutettu perinteisin analogisin mittarein ja keskeltä löytyy 8,4-tuumainen keskusnäyttö. Lisävarusteisen Command Online -käyttöjärjestelmän myötä kojelaudan samojen kehysten sisältä löytyvät kaksi 12,3-tuumaista erillistä näyttöä. Tämän järjestelmän yhteydessä kuljettaja voi valita mittariston tyylin kolmesta vaihtoehdosta, jotka ovat Classic, Sport ja Progressive.
Galleria
Suurin muutos aikaisempaan käyttökokemukseen verrattuna on ohjauspyörästä löytyvät kosketusnäppäimet. Aikaisempien fyysisten painikkeiden sijaan kuljettaja ohjaa mittariston näyttöä älypuhelimista tutulla pyyhkäisevällä liikkeellä ja vahvistaa halutun toiminnon painamalla nappia.

