Halpakauppaketjuna tunnettu Tokmanni tiedotti tällä viikolla tehneensä uuden aluevaltauksen ja tuoneensa verkkokauppavalikoimaansa yli 200 brändivalmistajan kosmetiikkatuotetta. Miten selittyvät merkkikosmetiikan edulliset hinnat?
Tokmannin hankintajohtaja Juha Valtonen kertoo MTV Uutisille, että Tokmanni halusi laajentaa valikoimaansa ja toi siksi luksusbrändejä tarjontaan. Tokmannilla uskotaan huippukosmetiikkamerkkien kiinnostavan myös asiakkaita.
Aiemmin tänään Taloussanomat uutisoi Tokmannin aluevaltaukseen liittyvästä hämmästyksestä. Myös Valtonen on kuullut luksusbrändipäätöstä koskevasta ihmettelystä. Hän painottaa, että vastaanotto on kuitenkin ollut pääosin positiivista. Hänestä on myös hyvä, että aihe kiinnostaa.
– Ihmiset ovat olleet iloisia, että Tokmanni on pystynyt tarjoamaan kosmetiikkaa myös maailmankuuluilta brändeiltä.
LUE MYÖS: Sujuvasanainen kauppias Teemu keräsi lyhyessä ajassa 51 000 seuraajaa Tiktokissa: "Emme halua olla kasvoton ruokakauppa"
Tokmanni valmis keskustelemaan tavarantoimittajien ja brändien kanssa
Tokmannilla myyntiin on tullut muun muassa Exuviance-brändi, jota ruotsalainen HBS Nordic tuo maahan yksinoikeudella. Brändin tuotteita valmistavan Johnson & Johnsonin mukaan kuluttajille myytävää tuotesarjaa saa myydä vain valikoiduissa verkko- ja kivijalkakaupoissa.

