Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Saako tälle edes nauraa? Mainostoimiston kampanja on kierolla tavalla pysäyttävä: "Älä hanki rokotusta!"

2:09Mainostoimiston kampanja on kierolla tavalla nerokas: “Älä hanki rokotusta!”Näin kuvitteellisen hautauspalvelutoimiston mainoskampanja toimi.
Julkaistu 24.09.2021 14:30

Fanni Parma

fanni.parma@mtv.fi

Yhdysvaltalainen mainostoimisto keksi erikoisen mainoskikan, jonka tarkoituksena on saada ihmiset ottamaan koronarokotteita.

David Oakley on mainostoimisto Boone Oakleyn omistaja. Turhautuneena osavaltionsa Pohjois-Carolinan muusta maasta jälkeen jääneisiin koronarokotuslukuihin, päätti mies kehittää normaalista poikkeavan mainoskampanjan.

– Rokotetta mainostetaan hyvin yksinkertaisesti tällä hetkellä. Hanki rokote, se on hyvin yksinkertaista. Halusimme tehdä jotain erilaisesta perspektiivistä, mies kertoo.

Idea mainoksesta syntyi, kun Oakley yritti miettiä niitä tahoja, ketkä hyötyvät siitä, etteivät ihmiset hanki koronarokotetta. Ihmisen kuolemista hyötyvät hautauspalvelut. Siitä kuvitteellisen hautaustoimiston idea syntyi.

Kaupungissa ympäriinsä ajelleen kuorma-auton kyljessä luki: ”Älä hanki rokotusta. Wilmoren hautauspalvelu”.

Kuvitteelliselle hautauspalvelutoimistolle luotiin myös omat kotisivut. 

Mainoskampanja oli näkyvillä liikkuvan kuorma-auton kyljessä sunnuntai-iltapäivän Charlotten kaupungissa, kun paikallinen amerikkalainen jalkapallojoukkue Carolina Panthers pelasi.

Katso yllä olevalta videolta, kuinka mustalla huumorilla höystetty mainos oikein toimi.

Lue myös: Suklaapatukkamainos vihjaili "miehen genitaaleilla" – äitien raivo herätti lähinnä huvitusta: "Heillä on suurempia ongelmia kuin karkkimainos"

Lue uusimmat lifestyle-artikkelit!

Lähteet: CNN ja Wilmore Funeral Home

Lisää aiheesta:

Kekseliäästä ripsivärimainoksesta tuli hitti, mutta lähempää tarkastelua se ei kestä: "Markkinointitiimi ansaitsee palkankorotuksen"Teletapitkin saivat koronarokotteen! Taustalla tärkeä sanomaIntialainen pariskunta antoi lapselleen nimen koronaviruksen innoittamana – näin isä perustelee päätöstä: "Tämä on meidän panoksemme"Autokauppa yritti ratsastaa ihmisten koronapaniikilla: "Ennemmin otan viruksen ja vaikka kuolen siihen"Kauppa tuunasi muovipussinsa ”häpäistäkseen” asiakkaitaan – ekoteolla odottamaton vaikutus"51 päivän pila" onnistui yli odotusten – pikaruokaravintolalta huikea palkkio!
KoronarokotusKoronavirusHuumoriUraLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Koronarokotus
  • 8.9.07:27
    Koronavirus

    Suomessa kiertää kymmeniä koronan omikron-variantteja – riskiryhmille rokotussuositus

  • 26.8.12:56
    Rokotteet

    Tutkimus: Vanhempien tulo- ja koulutustasolla suuri vaikutus nuorten koronarokotuksiin

  • 26.5.10:30
    Koronavirus

    Näille ryhmille suositellaan koronan tehosterokotuksia

  • 16.3.22:38
    Koronarajoitukset

    Poikkeusolojen alkamisesta viisi vuotta – Näin THL:n asiantuntijat muistelevat korona-aikaa

  • 22.2.06:38
    Sairaudet ja taudit

    Jarmo Paussu melkein halvaantui koronarokotteesta – ripeä toiminta pelasti