Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

"Kun on kiire": Saksalaisfirma hyödynsi nerokkaasti Louvren ryöstöä mainoksessaan

Varasjoukko oli käyttänyt tavarahissiä murtautuakseen Louvren Apollo-galleriaan, joka sijaitsee rakennuksen toisessa kerroksessa.
Varasjoukko oli käyttänyt tavarahissiä murtautuakseen Louvren Apollo-galleriaan, joka sijaitsee rakennuksen toisessa kerroksessa.
Julkaistu 24.10.2025 07:00
Toimittajan kuva
Anna Saraste

anna.saraste@mtv.fi

Uutinen näyttävästä koruvarkaudesta toi nosturihissejä valmistavalle Böckerille idean vitsikkäästä mainoskampanjasta, jossa luvataan apua, "kun on kiire". 

Pariisissa sijaitsevasta maailmankuulusta Louvre-museosta vietiin sunnuntaina mittaamattoman arvokas korusaalis. 

Samalla kun maailman huomio oli varkaiden ja varastettujen koruaarteiden etsinnässä, länsisaksalaisessa Böcker-perheyrityksessä ihmeteltiin firman logolla varustettua nosturihissiä museon edustalla. 

Lue myös: Entinen KRP-tutkija arvioi motiiveja Louvren taideryöstön takana

Varasjoukko oli käyttänyt tavarahissiä murtautuakseen Louvren Apollo-galleriaan, joka sijaitsee rakennuksen toisessa kerroksessa. 

Böckerin markkinointijohtaja Julia Scharwatz sekä hänen miehensä, yritystä kolmannessa polvessa johtava Alexander Böcker olivat omien sanojensa mukaan shokissa varkaudesta, kertoo brittiläinen The Guardian -lehti. 

Lue myös: Louvren varkauden tutkinnassa mahdollinen läpimurto – varkailta kohtalokas virhe

Kun pariskunta kuitenkin tajusi, ettei kukaan ollut loukkaantunut koruvarkaudessa, he alkoivat pian vitsailla tapauksesta. 

–K eksimme nopeasti mielestämme hauskoja iskulauseita, Julia Scharwatz kuvailee. 

Yrityksen hieman humoristisesti sosiaalisessa mediassa levittämässä mainoskampanjassa näkyy Böckler-nosturihissi, jonka päällä lukee "kun on kiire". 

2310 Boecker Böcker instagram LouvreKuvakaappaus Böcker-hissivalmistajan Instagram-tililtä.

"Siinä teille saksalaista laatua"

Mainoksen mukaan Böcklerin Agilo-muuttohissillä voi liikuttaa peräti 400 kilon painoisia esineitä nopeudella 42 metriä minuutissa. Hissin 230 V sähkömoottori taas toimii "hiljaa kuin kuiskaus". 

Mainos on saanut riemastuneen vastaanoton Instagram-alustalla. Käyttäjät kehuvat sitä hauskaksi ja kekseliääksi. 

–Siinä teille saksalaista laatua, yksi käyttäjä kommentoi hymiön kera. 

Scharwatzin mukaan yritys myi vuonna 2020 liikuteltavan nosturihissin Pariisin alueelle. Siellä se on ollut vuokrattavana paikalliselta muuttofirmalta. 

Louvren varkaat olivat jonkin aikaa sitten olleet muuttofirmaan yhteydessä ja varastaneet hissin esittelyn aikana. Poliisi oli saanut varkausilmoituksen hissistä viime viikolla. 

Böckerin markkinointijohtajan mukaan yleisöhuomio mainoskampanjalle on ollut ennenkuulumattoman suurta. 

– Luulin, että se voisi olla viraali, mutta tämä on ollut ainutlaatuista. Instagram-julkaisumme tavoittavat tavallisesti 15-20 000 ihmistä, mutta tämän mainoksen on nähnyt jo 1,7 miljoonaa käyttäjää, Schawartz kertoo The Guardianille.

Korjattu jutusta tavarahissi nosturihissiksi 24.10. kello 9.01.

Lisää aiheesta:

Malesialaisturistien unelmakohde olikin totaalinen tekoälyhuijaus – katso, menisitkö itse halpaanKekseliäästä ripsivärimainoksesta tuli hitti, mutta lähempää tarkastelua se ei kestä: "Markkinointitiimi ansaitsee palkankorotuksen"Iskikö Banksy taas? Takapuoltaan poliisin nopeuskameralle näyttänyt mies sai salaperäisen viestin – sitten lähistölle ilmestyi upea taideteosTaideryhmittymä kauppasi aitoa Andy Warholia törkyhalvalla – asiassa vain yksi "lievä" muttaHämmentävä "esinahkalamppu" syttyy astetta härskimmällä metodilla: "Tämä vainoaa minua painajaisissani"Uutuuskorun härski ulkonäkö sai kaksimieliset irvailemaan estoitta: "Onko suunnittelutiimissänne yhtään naisia?"
SaksaMuseotRyöstötRanskaUlkomaat

Tuoreimmat aiheesta

Saksa
  • ke15:23
    Volkswagen

    Volkswagen keskeyttää VW Golf -mallin tuotannon

  • 18.10.07:30
    Koirat

    Mäyräkoirat mittelivät juoksuradalla – konkarivoittaja kellotti uuden ME-ajan

  • 17.10.17:59
    Itämeren kaasuputket

    Putinin luottomies "Kaasu-Gerd" vihdoin kuultavana Nord Stream -sotkuista: "Energiariippuvuus Venäjälle oli erittäin järkevää"

  • 16.10.22:09
    Taylor Swift

    Taylor Swiftin hittikappaleella yllättävä vaikutus: Yleisöryntäys pieneen saksalaiskaupunkiin

  • 16.10.20:17
    Telakkateollisuus

    HS:n tiedot: Meyer etsii uutta omistajaa Turun telakalle