Kuluttaja vaati tuhansien eurojen hyvitystä, koska koki, että auto oli myyty hänelle väärin tiedoin. Kuluttajariita ratkesi lautakunnan osalta siihen, ettei mitään hyvitystä suositettu.
Kuluttaja oli ostanut vuonna 2019 suomalaisesta vaihtoautoliikkeestä vuonna 2010 käyttöönotetun C-sarjan Mercedes-Benzin, jonka mittarissa oli kaupantekohetkellä 151 000 kilometriä. Auto oli tuotu Suomeen ulkomailta.
Ostajan mukaan 19 899 euroa maksanut auto myytiin hänelle nelivetoisena, mutta auto osoittautuikin takavetoiseksi. Rekisteriotteessa oli merkintä "4Matic", joka on Mercedes-Benzin kehittämän nelivetojärjestelmän markkinointinimi.
Ostaja vaati autoliikkeeltä 5 000 euron hyvitystä, koska katsoi, että auto oli myyty hänelle virheellisin tiedoin.
Lue myös: Mies luuli tehneensä hyvät kaupat ostettuaan suurlähetystön luksusauton 17 000 eurolla – kuluttajariitalautakunta sai pähkinän purtavakseen
Inhimillinen virhe
Vaikka tapaus saattaa kuulostaakin selvältä peliltä kuluttajan hyväksi, ei kuluttajariitalautakunta suosittanut tapauksessa minkäänlaista hyvitystä.