MTV jatkaa kaupallisen television selvänä markkinajohtajana.
MTV:n kanavat tavoittivat tammi-toukokuussa keskimäärin 2,8 miljoonaa suomalaista päivässä. Selvästi MTV:n takana, yli 400 000 katsojaa jäljessä, tulevat Nelonen Median kanavat.
MTV on myös katseluajassa mitattuna katsotuin kaupallinen tv-yhtiö. Suomalaiset viettivät MTV:n kanavien kevätkauden ohjelmiston parissa keskimäärin 45 minuuttia päivässä.
Emokanava yksin suositumpi kuin kilpailijan kanavat yhteensä
Koko väestössä MTV:n osuus kaupallisten televisiokanavien katsojista oli alkuvuonna lähes 47 prosenttia. Se on 14 prosenttiyksikköä enemmän kuin markkinakakkosella Nelonen Medialla. Pelkästään MTV3-kanava oli katsotumpi kuin Nelonen Median kanavat yhteensä.
Tärkeässä päivittäisostopäättäjien kohderyhmässä MTV:n kaupallinen katseluosuus oli peräti 48 prosenttia. Yhtiön kanavat olivat katselluimpia myös halutussa 25-44 ikäisten kohderyhmässä.

