Mainos

MTV kaupallisten kanavien kirkas ykkönen – uutisilla jättiyleisö joka päivä

MTV jatkaa kaupallisen television selvänä markkinajohtajana.

MTV:n kanavat tavoittivat tammi-toukokuussa keskimäärin 2,8 miljoonaa suomalaista päivässä. Selvästi MTV:n takana, yli 400 000 katsojaa jäljessä, tulevat Nelonen Median kanavat.

MTV on myös katseluajassa mitattuna katsotuin kaupallinen tv-yhtiö. Suomalaiset viettivät MTV:n kanavien kevätkauden ohjelmiston parissa keskimäärin 45 minuuttia päivässä.

Emokanava yksin suositumpi kuin kilpailijan kanavat yhteensä

Koko väestössä MTV:n osuus kaupallisten televisiokanavien katsojista oli alkuvuonna lähes 47 prosenttia. Se on 14 prosenttiyksikköä enemmän kuin markkinakakkosella Nelonen Medialla. Pelkästään MTV3-kanava oli katsotumpi kuin Nelonen Median kanavat yhteensä.

Tärkeässä päivittäisostopäättäjien kohderyhmässä MTV:n kaupallinen katseluosuus oli peräti 48 prosenttia. Yhtiön kanavat olivat katselluimpia myös halutussa 25-44 ikäisten kohderyhmässä.

Puolet mainoksista MTV:lle

TV-mainonnan määrällä mitattuna MTV on myös selkeä markkinajohtaja. Esimerkiksi tammi-huhtikuussa puolet kaikista Suomessa tehdyistä televisiomainonnan investoinneista suuntautui MTV:lle.

– Kilpailu katsojien ajankäytöstä on kovaa. Uskomme terveeseen kilpailuun, joka kirittää yhtiöt tarjoamaan jatkossakin laadukasta ja monipuolista tv-sisältöä. Haluamme kiittää mainostajia ja suomalaisia tv-katsojia luottamuksesta, jonka avulla olemme edelleen markkinajohtaja, kertoo MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

Uutisilla jättiyleisö joka päivä

MTV on houkutellut kevään aikana erilaisia yleisöjä monipuolisella viihde-, urheilu- ja uutistarjonnallaan. Esimerkkejä näistä sisällöistä olivat muun muassa Uutiset, Huippujengi ja Saturday Night Live.

MTV:n uutis- ja sääohjelmat tavoittivat keväällä 1,3 miljoonaa suomalaista päivittäin. Jääkiekon MM-kisat nostivat MTV:n katseluosuuden huippulukemiin ja MM-finaalin yli 2,2 miljoonan keskikatsojamäärä rikkoi aiemmat ennätykset.

Syksy lupaa jatkoa menestykselle, kun MTV:n ohjelmiston kulmakivi, kotimainen ohjelmisto, kokoaa suomalaiset jälleen yhteen tulevana syksynä.

Ohjelmistoon on tehty isoja vahvistuksia ja luvassa on runsas kattaus kotimaisia ohjelmauutuksia. MTV3-kanavan arki-iltoina pääkatseluaikaan nähdään vain ja ainoastaan kotimaisia ohjelmia läpi syksyn. 

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja