Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

MTV kaupallisten kanavien kirkas ykkönen – uutisilla jättiyleisö joka päivä

MTV:n uutis- ja sääohjelmat tavoittivat kevätkaudella 1,3 miljoonaa katsojaa päivittäin.
MTV:n uutis- ja sääohjelmat tavoittivat kevätkaudella 1,3 miljoonaa katsojaa päivittäin.MTV Oy
Julkaistu 01.06.2016 10:30(Päivitetty 01.06.2016 15:38)

MTV UUTISET

MTV jatkaa kaupallisen television selvänä markkinajohtajana.

MTV:n kanavat tavoittivat tammi-toukokuussa keskimäärin 2,8 miljoonaa suomalaista päivässä. Selvästi MTV:n takana, yli 400 000 katsojaa jäljessä, tulevat Nelonen Median kanavat.

MTV on myös katseluajassa mitattuna katsotuin kaupallinen tv-yhtiö. Suomalaiset viettivät MTV:n kanavien kevätkauden ohjelmiston parissa keskimäärin 45 minuuttia päivässä.

Emokanava yksin suositumpi kuin kilpailijan kanavat yhteensä

Koko väestössä MTV:n osuus kaupallisten televisiokanavien katsojista oli alkuvuonna lähes 47 prosenttia. Se on 14 prosenttiyksikköä enemmän kuin markkinakakkosella Nelonen Medialla. Pelkästään MTV3-kanava oli katsotumpi kuin Nelonen Median kanavat yhteensä.

Tärkeässä päivittäisostopäättäjien kohderyhmässä MTV:n kaupallinen katseluosuus oli peräti 48 prosenttia. Yhtiön kanavat olivat katselluimpia myös halutussa 25-44 ikäisten kohderyhmässä.

MTV-graffa

Puolet mainoksista MTV:lle

TV-mainonnan määrällä mitattuna MTV on myös selkeä markkinajohtaja. Esimerkiksi tammi-huhtikuussa puolet kaikista Suomessa tehdyistä televisiomainonnan investoinneista suuntautui MTV:lle.

– Kilpailu katsojien ajankäytöstä on kovaa. Uskomme terveeseen kilpailuun, joka kirittää yhtiöt tarjoamaan jatkossakin laadukasta ja monipuolista tv-sisältöä. Haluamme kiittää mainostajia ja suomalaisia tv-katsojia luottamuksesta, jonka avulla olemme edelleen markkinajohtaja, kertoo MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

Uutisilla jättiyleisö joka päivä

MTV on houkutellut kevään aikana erilaisia yleisöjä monipuolisella viihde-, urheilu- ja uutistarjonnallaan. Esimerkkejä näistä sisällöistä olivat muun muassa Uutiset, Huippujengi ja Saturday Night Live.

MTV:n uutis- ja sääohjelmat tavoittivat keväällä 1,3 miljoonaa suomalaista päivittäin. Jääkiekon MM-kisat nostivat MTV:n katseluosuuden huippulukemiin ja MM-finaalin yli 2,2 miljoonan keskikatsojamäärä rikkoi aiemmat ennätykset.

Syksy lupaa jatkoa menestykselle, kun MTV:n ohjelmiston kulmakivi, kotimainen ohjelmisto, kokoaa suomalaiset jälleen yhteen tulevana syksynä.

Ohjelmistoon on tehty isoja vahvistuksia ja luvassa on runsas kattaus kotimaisia ohjelmauutuksia. MTV3-kanavan arki-iltoina pääkatseluaikaan nähdään vain ja ainoastaan kotimaisia ohjelmia läpi syksyn. 

Lisää aiheesta:

Suomalaiset katsovat MTV:n sisältöjä aiempaa enemmän – toimitusjohtaja: "Olemme hyvin ylpeitä"MTV on Suomen ylivoimaisesti suurin kaupallinen uutismedia MTV:n 60-vuotisjuhlakausi oli menestys – alkuvuoden katsotuimmat viihdeohjelmat Maikkarin kanavillaSaara Aalto hurmasi kotikatsomot – näitä ohjelmia suomalaiset katsoivat televisiostaMTV on suurin kaupallinen televisioyhtiöMTV jatkaa kaupallisen television markkinajohtajana
Kotimaa

Tuoreimmat aiheesta

Kotimaa
  • Eilen23:09
    Lotto

    Loton potti jatkaa kasvuaan – Pirkanmaata lykästi

  • Eilen22:43
    Stockmann

    Mörkö lipui Stockmannin jouluikkunaan – taustalla tärkeä teema

  • Eilen21:09
    Räjähdykset

    Hotelli Joronjäljen omistaja: Räjähdyksellä saattaa olla kolmaskin uhri

  • Eilen19:55
    Hyvän mielen jutut

    Drooni, alien vai Halloween-keiju? Outo olento tallentui Riitan mökin valvontakameraan

  • Eilen19:18
    Mäntsälä

    Poliisi tavoitti miehen, jonka arveltiin olleen avun tarpeessa