Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Mitä tapahtuu Volkkareille, Seateille ja Skodille? Muutoksia luvassa: "Olemme tuhlanneet liikaa aikaa siihen, että..."

0:35Volkkari ei koskaan esitellyt tätä toisen sukupolven PhaetoniaVolkswagen ei koskaan esitellyt tätä toisen sukupolven Phaetonia. Auto oli kuitenkin miltei esittelyvalmis, kun tappiolliselle projektille näytettiin kirvestä vuonna 2016. Katso videolta, miltä auto olisi näyttänyt.
Julkaistu 07.08.2022 13:55

MTV LIFESTYLE – KAUPPALEHTI

Volkswagen-konserni aikoo jatkossa kierrättää enemmän osia halvempaa päätä edustavien automerkkiensä välillä.

Saksalainen autovalmistaja Volkswagen AG eli tuttavallisemmin VAG-konserni tehostaa halvemman skaalan autotuotantoaan. Tulevaisuudessa yhtiön valmistamat Volkswagen-, Škoda- ja Seat-merkkiset autot jakavat aiempaa enemmän samoja osia, kertoo uutistoimisto Bloomberg.

Yhtiöllä on ollut hankaluuksia hallita eri moottorien ja varustelutasojen muodostamaa monimutkaista ja laajaa kokonaisuutta. Nyt konserni haluaa tehostaa tuotantoaan hyödyntämällä olemassa olevien merkkien resursseja.

– Olemme tuhlanneet liikaa siihen, että mietimme toisiamme. Kilpailu on ulkopuolella, ei yrityksen sisällä, Volkswagenin operatiivinen johtaja Thomas Schaefer kertoo Bloombergille.

Lue myös: Tässä pelissä Volkswagenilla riittää petrattavaa, mikäli se aikoo oikeasti haastaa Teslan

Halvemman pään massatuotantomallit ovat Schaeferin mukaan Volkswagenin liiketoiminnan ydin. Ne muodostavat noin 80 prosenttia yhtiön ulkomaanviennistä. Yhdenmukaistamalla tuotantoa yhtiö tavoittelee noin 20 prosenttia parempaa tehokkuutta.

– Volkswagenin on tultava kilpailukykyisemmäksi pärjätäkseen hallitseville haastajille kuten Teslalle ja Stellantikselle, Schaefer sanoo Bloombergille.

Uudistuksen yhteydessä Volkswagen Passatin tuotanto Saksasta ja Škoda Superbin tuotanto Tšekistä siirtyvät Slovakiaan. VW:n mukaan siirron tarkoitus on välttää päällekkäisyyksiä tuotannossa.

Saksalaisjätti aikoo Shaeferin mukaan painottaa yksilöllistä muotoilua yhä enemmän, että merkit pysyvät erilaisina toisistaan.

Volkswagen havittelee jalansijaa Yhdysvaltojen automarkkinoilla. Viime vuonna yhtiö sai USA:n liiketoiminnan jälleen kannattamaan, kun sähköautojen myynti kasvoi. Schefer lupailee, että odotettavissa on myös kaksi uutta sähköistä citymaasturia, jotka on suunnattu erityisesti Yhdysvaltoihin.

Lue myös: Järisyttävä skandaali tappoi öky-Volkkarin: Tätä autoa ei koskaan ehditty esittelemään – kuvat julki vasta nyt

Lisää aiheesta:

Tässä pelissä Volkswagenilla riittää petrattavaa, mikäli se aikoo oikeasti haastaa TeslanSaksalaisjätti luopuu valtaosasta bensa- ja dieselautojaan – haluaa takoa enemmän rahaaOnko Volkkari kateellinen ”halpismerkkinsä” menestyksestä?Mitä tapahtuu Suomessa valmistettavalle A-sarjalle? Mersu aikoo keskittyä edustusautoihin ja katumaastureihinFord joutui puhaltamaan pilliin, kun hurjat huhut uudesta Mustangista eivät ottaneet laantuakseen: "Pitäydymme suunnitelmassamme"Onko tässä tulevien Skoda-mallien hintakatto? "Jos kolme tai neljä brändiä kilpailee samoista ostajista..."
AutotSähköautotAutoteollisuusVolkswagenSkodaSeatKauppalehti
Lifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Autot
  • Eilen11:55
    Auton huoltaminen

    Onko auton huolto ajankohtainen? Teppo Vesalaisen arvokas vinkki: "Säästin noin 700 euroa"

  • pe17:59
    Takaisinkutsut

    Toyotalla mittava takaisinkutsu Suomessa

  • pe15:25
    Hirvikolarit

    Poliisi jakoi hyytävän kuvan hirvikolaripaikalta: "Suosittelen vahvasti..."

  • pe12:33
    Liikennevalvonta

    MTV tutustui: Mitä löytyy "peltipoliisin" sisältä? Tolpan hinta jopa kymmeniä tuhansia euroja

  • pe06:29
    Viiden jälkeen

    Matkailuautojen yli kuusinkertainen verokorotus tyrmistyttää