Lataushybridi tulee vuodessa jopa tuhat euroa edullisemmaksi kuin vastaava polttomoottoriauto.
Pistokehybridiauton ajokustannusten seuraaminen voi olla kuluttajalle konstikasta.
Mercedes-Benzin maahantuojan Veho Oy Ab:n ja suomalaisen Drivecon lehdistökoeajoja varten kehittämä ajoseurantatekniikka mahdollistaa polttoaineen ja sähkönlataamisen kustannusten hahmottamisen havainnollisesti.
Ajosta ja lataamisesta kertyvä data piirtyy euroiksi pelkän nettisivun avaamalla.
Iso Mersu 9,07 euroa satasella
Kauppalehti teki osana GLE 350 de -diesellataushybridin koeajoaan 554 kilometrin testiajon. Sähköajon osuus ajoajasta oli tällä kertaa 66 prosenttia ja ajomatkasta 48 prosenttia, loput mentiin polttomoottorilla. Testimatkan aikana auton regenerointijärjestelmä varastoi jarrutusenergiaa 5,7 kilowattituntia sataa kuljettua kilometriä kohti.