Nissan GT-R on legendaarinen urheiluauto, mutta samalla se on erikoisuus muiden urheiluautojen joukossa. Se ei vähennä auton vetovoimaa – päinvastoin. Vuoden 2016 Nissan GT-R on tehty mukavuuden ehdoilla.
Tykkäsimme
- hinta-suorituskyky-suhteesta
- parantuneesta mukavuudesta
- selkeytyneestä ohjaamosta
- kunnollisesta tavaratilasta
Emme tykänneet
- kaksoiskytkinautomaatissa vain 6 pykälää
- tarjolla ei kaikkia uusimpia varusteita
- vaisuista moottori- ja pakoäänistä
- kulutuksesta
Moni on mennyt varmasti jo sekaisin laskuissa, kuinka monta kertaa Nissan GT-R:ää on päivitetty sen lähes 10-vuotisen elinkaaren aikana. Nyt tuoreimmassa päivityksessä japanilaiset ovat keskittyneet ennen kaikkea auton mukavuuden ja ylellisyyden parantamiseen. Jep. Kuulostaa oudolta, kun GT-R on kuitenkin ollut ennen kaikkea ja ensisijaisesti ajajan auto, jossa on keskitetty hyvään ja kohtuullisella sijoitetuksella kiinni päästävään suorituskykyyn.
Okei, toki myös tehoa lisättiin faceliftissä 20 hepalla 570 hevosvoimaan. Myös vääntöä tuli ripaus lisää. Kaikki teho ja voima välitetään asfalttiin tuttuun tapaan kaikkien neljän pyörän avustuksella.



