Ford on jo julkaissut uuden Focuksen ja pääsemme tutustumaan siihen lähipäivinä. Sitä ennen halusimme vielä ottaa maistiaiset maukkaasta edellisen sukupolven Focus RS:stä.
Tykkäsimme
- Ajettavuudesta
 - Suorituskyvystä
 - Nelivedon toiminnasta
 
Emme tykänneet
- Takatiloista
 
Hinta alkaen 55 140 €
 Koeajoauto 58 057 €
Paikasta toiseen liikkumisen autolla voi toteuttaa hyvin monella tavalla. On pieniä kaupunkiautoja, tilaa tarjoavia perheautoja, arvokkaita luksusautoja, nopeita urheiluautoja ja paljon vaihtoehtoja näiden välimaastoista. Focus RS sijoittuu välimaastoon, jossa yhdistyvät käytännöllisyys ja sporttisuus.
Tämä niin sanottu hothatchien luokka on viime vuosina saanut paljon lisää vaihtoehtoja. Perinteisten etuvetoisten mallien lisäksi tarjolle on tullut tehokkaampia nelivetoisia versioita, joiden myötä näiden autojen suorituskyky on noussut täysin uudelle tasolle. Focus RS sijoittuu luokassaan rajuimpaan päähän. 2,3-litrainen nelisylinterinen turbomoottori tarjoaa tehoa 257 kW (350 hv), ja vääntöä löytyy 440 newtometriä. Voima välitetään Focus RS:n tapauksessa aina manuaalivaihteiston kautta kaikille neljälle pyörälle. Olemme pureutuneet Focus RS:n tekniikkaan tarkemmin jo aikaisemmin, ja siitä voit lukea lisää täältä.





