Italialaiset autot herättävät tunteita niin puolesta kuin vastaankin. Sama pätee Alfa Romeo Giuliettaan. Ajoimme uudistuneen 1.6 dieselin ja kaksoiskytkinautomaatin yhdistelmän.
Suomeen kesä 2016
Hinta avoinna, 120 hv 1.6 diesel ei kuulu toistaiseksi Suomen mallistoon
Tykkäsimme
- voimalinjan toiminnasta
- 1.6 dieselin vahvasta väännöstä laajalla kierrosalueella
- uudesta keulailmeestä
Emme tykänneet
- laatuvaikutelmassa vieläkin kohennettavaa
- oikeanlaista ajoasentoa hieman hankala löytää
Giulietta oli yksi ensimmäisiä Teknavissa koeajossa olleista autoista, ja kuuden vuoden jälkeen se näyttää edelleenkin yllättävän freesiltä. Myös ohjaamo tuntuu edelleen modernilta, ja etenkin ilmava kojelauta miellyttää. Ainoastaan kabiinin verhoilua ja siten laatuvaikutelmaa voisi hieman parantaa.
Nyt tehdyssä päivityksessä on haettu lisää sukunäköä Alfa-perheen tuoreimpaan jäseneen eli Giuliaan. Edessä muutokset osuvat maskiin, puskuriin, tummalasisiin ajovaloihin sekä maskista esiin työntyvään uudistettuun Alfan logoon. Ja toki myös vannemuotia on päivitetty, ja tarjolle on pari uutta ulkoväriä. Matkustamoon tehdyt viilaukset ovat lähinnä kosmeettisia. Isoin muutos on UConnect-multimediajärjestelmään tehdyt päivitykset.



