Mainos

Joulun suosikkikosmetiikka – löydätkö jonkun näistä paketistasi?

AVA selvitti, millaisia kosmetiikkalahjoja päätyy paketteihin vuoden 2012 jouluna. Odottaako sinua kuusen alla kenties joku näistä?

Joulun 2012 kosmetiikkalahjoista ostetuimpia ovat jokaisen joulun tavoin tuoksulahjat, mutta myös naisten ja miesten ihonhoito ja hygieniatuotteet menevät kuumille kiville. Tämän vuoden erikoisuutena voidaan pitää myös sitä, että kuluttajat ovat yhtä tietoisempia ja vaativampia pakettiin sujauttamiensa pakkauksien raaka-aineista.

Tuoksulahja on kestosuosikki

Jouluisten kosmetiikkalahjojen asemansa säilyttävä kestosuosikki on tuoksu.

– Inkivääri, karpalo, vanilja... Jouluiset tuoksut ovat suosittuja, kertoo Helsingin Body Shop Forumin myymälänhoitaja Tiina Kivisalo.

Myös Sokos Emotion Ideaparkista vahvistetaan tuoksut suosikkilahjoina.

– Tuoksut myyvät joka vuosi. Tänä vuonna ehdoton ykkössuosikki on Lancômen uutuustuoksu La vie est belle, toteaa apulaispäällikkö Johanna Ahlgren.

– Tuoksupakkaukset ovat ensimmäisellä sijalla jouluisin – ja erityisesti uudet syksyllä tulleet tuoksut. Tällaisista voisi tänä vuonna mainita vaikka Lancômen uutuustuoksun ja Hugo BOSSin Boss Nuit -tuoksun, kertoo Jyväskylän Stockmann Beauty Torikeskuksen myymäläpäällikkö Kirsi Collin.

Myös miesten ihoa hellitään jouluisin

Jouluisen kestosuosikin tuoksulahjan lisäksi lahjansaajien iho saa ekstrahellyyttä pakettien muodossa. Niin Body Shopista, Stockmannilta, Sokokselta kuin Yves Rocheriltakin varmistetaan, että ihonhoitotuotteita menee joka joulu yhtä paljon. Erityisessä suosiossa ovat paketit, jotka muodostuvat esimerkiksi tuoksusta ja vartalovoiteesta tai suihkugeelistä ja ihoa hellivästä voiteesta.

– Käsien- ja jalkojenhoitotuotteita menee aina jouluisin valtavasti, kerrotaan Body Shopilta.

Vuoden 2012 joulun erikoisuutena voidaan pitää sitä, että miehille ostetaan yhä enemmän ja täsmällisempiä ihonhoitolahjoja. Miehet eivät kaipaa enää pelkästään perinteistä kosteusvoidetta, vaan myös kuorinta-aineita, puhdistusgeelejä ja silmänympärysvoiteita. Usein lahjat ovat myös unisex-mallia, eli käyvät kummalle tahansa sukupuolelle.

– Ihonhoitotuotteiden kysyntä on on lisääntynyt valtavasti. Miehet ovat alkaneet käyttämään niitä enemmän, kertoo Collin.

Luonnonkosmetiikka suosiossa

Luonnonkosmetiikka on ollut erityisen kysyttyä vuonna 2012.

– Asiakkaat ovat selkeästi tietoisempia raaka-aineista ja kysyvät tuotteita, jotka eivät sisällä säilöntäaineita tai lisäaineita, Kivisalo kertoo.

Tähän yhtyy myös Ahlgren, joka on samaa mieltä siitä, että asiakkaat ovat aiempaa kiinnostuneempia kosmetiikkansa raaka-aineista.


AVA

Teksti: Jenni Junkala

Kuvat: Shutterstock

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.