Hyppää pääsisältöön
TuoreimmatLiigaSääRikosPolitiikkaAsian ytimessä.doc
Uutiset
KotimaaUlkomaatRikosPolitiikkaTalousMielipiteetSää
Urheilu
LiigaMM-ralliJääkiekon MM-kisatJääkiekkoF1JalkapalloYleisurheilu
Viihde
SeurapiiritTV-ohjelmatElokuvatKuninkaallisetMusiikkiSalatut elämät
Lifestyle
RuokaTerveys ja hyvinvointiSeksi ja parisuhdeAutotHoroskooppi
Makuja
ReseptitRuokauutiset
Videot
MTV Uutiset LiveUusimmat
Tv-opas
Muistilista
  • MTV UutisetKonepajankuja 7
    00510 Helsinki
  • Uutistoimituksen päivystys010 300 5400
  • Uutisvinkkiuutiset@mtv.fi
  • WhatsApp040 578 5504
Sisällöt
  • Tomi Einonen
    Vastaava päätoimittaja
  • Ilkka Ahtiainen
    Uutispäätoimittaja
  • Mona Haapsaari
    Toimituspäällikkö
  • Teemu Niikko
    Toimituspäällikkö, urheilu
Liiketoiminta
  • Iina Eloranta
    VP, Channels and Digital Consumption
SuomiAreena
  • Jeremias Kontio
    Vastaava tuottaja
Muut palvelut
  • MTV Katsomo
  • SuomiAreena
Asiakaspalvelu
  • MTV Uutiset -palaute
  • MTV Katsomon asiakaspalvelu
  • Tietoa yhtiöstä
  • Avoimet työpaikat
  • Mainosta MTV:ssä
  • Tietosuojalauseke
  • Käyttöehdot
EtusivuVideotTuoreimmatLuetuimmatOdota

Hyundain urheiluosasto irroittelee – lähes 400-hevosvoimainen konseptiauto viitoittaa tietä tulevaan

Julkaistu 29.09.2016 16:39
Toimittajan kuva

Mikko Autio

mikko.autio@teknavi.fi

mikkoau

Hyundai kertoi viime syksynä tuovansa tulevaisuudessa markkinoille urheilullisten autojen N-tuoteperheen. Nyt suunnitelmat alkavat konkretisoitua ja Pariisissa lavalle rullasi vakuuttava RN30-konseptiauto.

Kyseessä on seuraavan sukupolven Hyundai i30-malliin perustuva urheilumalli. Jo ensivilkaisu osoittaa valmistajan olevan tosissaan. Kaikki auton ulkonäössä viestii hurjista menohaluista ja nämä käsitykset vahvistuvat auton teknisiä tietoja tarkastellessa. Keulalta löytyy 2,0-litrainen isolla turboahtimella varustettu bensamoottori, joka tarjoaa 380 hevosvoiman tehon ja 451 newtonmetrin väännön. Voima välitetään kaksoiskytkinvaihteiston kautta kaikille neljälle pyörälle, ja pidosta on huolehtimassa tasauspyörästön lukkoja vastaava eLSD-järjestelmä.

Räyhäkän ulkonäön ja vakuuttavan voimalinjan kaveriksi tarvitaan luonnollisesti toimiva alusta. Suunnittelussa on luonnollisesti huomioitu keveys ja painopisteen sijoittuminen mahdollisimman alas. Kokonaiskorkeus on yli kahdeksen senttimetriä alhaisempi kuin katuautossa, ja painopistettä on saatu alennettua uudelleensijoittamalla painavimpia komponentteja. Muutenkin sisätiloiltaan auto on lähes valmis kilpa-auto turvakaarineen ja kuppipenkkeineen.

RN30 osoittaa Hyundain olevan tosissaan lähdössä mukaan sporttisen autojen markkinoille. Tällaiset tuotteet toisivat ilahduttavasti väriä nykyään kovin saksalaisvaltaiselle markkinalle.

Galleria

Kuvat: Hyundai

Lisää aiheesta:

Tässä on Opelin kolmas X – luvassa myös pistokehybridiHyundai tähtää fiilismarkkinoille – tässä kaikki olennainen pippurisesta N-sarjalaisestaCitroënin uutuusmaasturi esillä Shanghaissa – lippulaivana 300-hevosvoimainen pistokehybridiSalakuvat: Amerikkalaiset ennätysjahdissaEnsituntuma: Aikaisempaa maastohenkisempi pikku-leijonaKian konsepti herättää kiinnostusta – mukana uutta terveysteknologiaa
HyundaiAutotLifestyle

Tuoreimmat aiheesta

Hyundai
  • 12.9.10:40
    Yhdysvallat

    "Hämmentävässä ratsiassa" kiinni otetut korealaiset palasivat kotiin

  • 1.9.10:47
    Koeajot

    Edulliset sähköautot testissä: Näin pärjäsi Hyundai Inster

  • 27.6.21:36
    MM-ralli

    Onko tässä mitään järkeä? - "15 tuntia saunassa"

  • 8.6.15:21
    MM-ralli

    Kalle Rovanperä kiri MM-taistelua – hurja saldo päätöspäivästä

  • 19.11.202410:14
    Etelä-Korea

    Kolme ihmistä tukehtui kuoliaaksi Hyundain tehtaalla