Coca-Colan uusi markkinointikikka: "Aspartaami on hyväksi"

Maailman suurin virvoitusjuomayhtiö Coca-Cola Company yrittää kasvattaa myyntiään puolustamalla kiisteltyä makeutustainetta aspartaamia.

Coca-Cola Companyn tuorein markkinointikikka heikkenevillä virvoitusjuomamarkkinoilla näyttäisi olevan aspartaami-makeutusaineen maineen puhdistus. Coca-Cola aikoo julkaista Yhdysvalloissa uusia mainoksia, joissa ei ainoastaan korosteta aspartaamin turvallisuutta, vaan väitetään light-juomien auttavan myös painonhallinnassa. Amerikkalaismedioiden mukaan Coca-Colan kampanja on vastine kriitikoille, jotka ovat syyttäneet virvoitusjuomia kasvavasta ylipainoepidemiasta.

Virvoitusjuomien myynti on lähtenyt Yhdysvalloissa historiallisesti laskuun ja asiantuntijat epäilevät tämän johtuvan muun muassa aspartaamitutkimuksista. Vaikka monet tutkimukset ovatkin puhuneet makeutustaineen turvallisuuden puolesta, kuluttajat ovat entistä varovaisempia keinotekoisten makeuttajien kanssa. Nähtäväksi jää, miten virvoitusjuomayhtiön tuore markkinointikikka puree kuluttajiin.

(MTV3)

Lisää aiheesta

    Uusimmat

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Olemme päivittäneet MTV Oy:n tietosuojakäytännön. Päivityksen yhteydessä Mediahub Oy:n tietosuojakäytäntö on yhdistetty osaksi MTV:n tietosuojakäytäntöjä. Lue lisätietoja tästä.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja