Superautoista haaveilevien kannattaa huomioida myös auton ylläpitokustannukset. Ne voivat olla tähtitieteelliset, kuten on esimerkiksi Bugatti Veyronin kohdalla.
Bugatti Veyron on maailman kalleimpia automalleja, mutta halpaa ei ole myöskään sen ylläpito. Vai mitä pitäisi sanoa turboahtimesta, jonka vaihtaminen maksaa noin 37 000 euroa?
Tällä summalla saisi kalliiden autojen Suomessakin laadukkaan perheauton.
Bugattin hinnoista kirjoittaa Road and Track.
Pelkän öljynvaihdon Veyroniin väitetään maksavan noin 18 000 euroa. Hintaa nostaa esimerkiksi se, että auto on purettava vaihdossa lähes atomeiksi.
Lue myös: Maksaisitko öljynvaihdosta 18 000 euroa? Bugatti Veyronin omistaja säästää pitkän pennin tekemällä sen itse – tässä ohjeet
Silloin se tarkoittanee myös sitä, että auto seisoo korjaamolla pidempään kuin perusmenopeli.
Veyronin säännöllisen, vuosittaisen huollon sanotaan maksavan yhtä paljon kuin keskimääräisen auton.
Veyronin niin kuin muidenkin automallien hintoja seuraavat Yhdysvaltain ympäristönsuojeluviranomaiset (EPA), joiden dokumentit kertovat, että mallin varaosien hinnoissa on lähes käsittämättömän suuria eroja.