Mainos

Black Friday ja muut ostospäivät vyöryvät Suomeen: "Aina pitää olla alennusmyyntejä"

7:23

Huomenta Suomessa keskusteltiin kaupan alan joulusesongista Kaupan liiton pääekonomisti Jaana Kurjenojan kanssa. Black Friday -ostospäivä koittaa huomenna ja se on herättänyt keskustelua.

Haastattelussa Kurjenoja kertoo, millainen merkitys joulusesongilla on kaupan alalle. Entä miten veronpalautukset näkyvät kulutuksessa?

Huomenta Suomen aamussa keskusteltiin kaupan alan joulusesongista ja alennusmyynneistä. Paikalla oli Kaupan liiton pääekonomisti Jaana Kurjenoja.

Perjantaina koittaa alennuspäivä Black Friday. Sitä ennen oli muun muassa Single’s Day ja Halloween-hulinat. Vastaavanlaisia ostospäiviä tuntuu nyt virtaavan meille kovasti Amerikan mantereelta. Kurjenojan mukaan tässä on nähtävissä kansainvälinen trendi.

– Nyt kampanjoidaan. Aikaisemmin meillä oli vanhat sesonkialennusmyynnit, kesäalennusmyynti, vuodenvaihteen alennusmyynti. Mutta nyt kuluttajat ovat tottuneet siihen, että aina pitää olla jotain alennusmyyntejä.

Kurjenoja antaa esimerkin Yhdysvalloista: 30 prosentin alennus ei kiinnosta kuluttajia. Alennuksen pitää olla vähintään 60 prosenttia, jotta ihmiset saadaan liikkeelle.

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja