Ruotsalaisvalmistaja Volvo tutkii useiden muiden valmistajien tavoin aktiivisesti autonomista ajamista. Concept 26 -nimellä kulkeva tutkielma esittelee vaihtoehdon automatkalla rentoutumiseen.
Volvon tutkimustyön mukaan päivittäiset työmatka-ajot vievät ilon autolla ajamisesta. Volvon konseptin nimi juontaa juurensa keskimääräiseen 26 minuutin työmatkaan. Valmistaja haluaa tarjota uusien sisustusratkaisujen avulla kuljettajalle mahdollisuuden rentoutua autossa niin halutessaan.
0:46
– Tutkimuksemme osoittaa, että jotkut ihmiset haluaisivat käyttää työmatkansa luovasti, jos heillä olisi käytössään autonominen ajotekniikka. Toiset taas haluaisivat vain nojata taaksepäin ja rentoutua, käyttää verkkomedioita tai kuunnella musiikkia, kertoo Volvon sisustusjohtaja Robin Page.


