Ahkera lataaminen on avain pistokehybridien päästöjen pitämiseen kurissa. Kuten aiemmin on jo todettu, ovat ladattavankin hybridin päästöt kovat, jos sillä ajetaan polttomoottoria käyttäen.
Ford on kerännyt ladattavan hybridin hankkineilta asiakkailtaan tietoa autojensa käytöstä. Data kertoo, että lataushybridin omistajat lataavat autojaan ahkerasti, joten paikallispäästöt vähenevät. Sähkön tuottoalkuperään ja auton elinkaaren hiilijalanjälkeen tutkimuksessa ei otettu kantaa.
Fordin tietojen mukaan ainakin sen Kuga-lataushybridin kuljettajat voivat samanlaiseen bensiinimalliin verrattuna säästää vuodessa vastaavan määrän hiilidioksidipäästöjä, joka kuluu meno-paluumatkalla Lontoosta Buenos Airesiin. Fordin teoreettinen laskelma perustuu automallien harmonisoituihin WLTP-päästölukuihin.
Lataus-Kugalla ajetaan keskimäärin hieman yli 10 000 kilometriä vuodessa. WLTP-päästöarvojen perusteella lataushybridin hiilidioksidipäästöt ovat tällä matkalla noin 1 110 kilogrammaa pienemmät kuin vastaavassa 1.5 EcoBoost -bensiinimallissa.
