Uusi sovellus helpottaa arkea – yhdistää laskujen maksamisen ja vastaanottamisen

Laskujen vastaanottamista ja maksamista pyritään helpottamaan uudella sovelluksella, jota Posti ja OP-ryhmä kehittävät yhdessä. Toistaiseksi palvelu on vielä avoimessa testivaiheessa.

Posti on kehittämässä uutta mobiilisovellusta OP-ryhmän kanssa, joka yhdistäisi laskujen vastaanottamisen ja maksamisen. Sovelluksen ensimmäinen versio on nyt julkaistu Android-puhelimille ja se on tällä hetkellä vain OP:n asiakkaiden käytettävissä.

Postin tavoitteena on ratkaista tulevaisuudessa asiakkaidensa laskuviidakko kokonaisuudessaan. Sovellus auttaa asiakkaita myös muistamaan laskujen eräpäivät ja arkistoimaan maksetut laskut.

Postin liiketoimintajohtaja Mika Nikkola kertoo tiedotteessa, että laskujen maksaminen Uusi Posti -sovelluksen kautta selkeyttää ja nopeuttaa laskujen hoitamista.

– Toimitamme laskuja paperisina kirjeinä ja digitaalisessa muodossa Netpostiin. Näiden lisäksi asiakkaat saavat e-laskuja ja laskuja sähköpostiin. Asiakkailla on siis melkoinen laskuviidakko hoidettavana, Nikkola toteaa.

Posti toteuttaa laskujen maksamisen yhteistyössä OP-ryhmän kehittämän Pivo-mobiililompakon kanssa. Kaikkien pankkien asiakkaat voivat ladata Pivon maksutta käyttöönsä.

– Maksuja voi esimerkiksi hyväksyä sormenjäljellä, OP:n hankejohtaja Hanna Äijälä kertoo.

Ensimmäisessä vaiheessa Uusi Posti -sovellukseen saapuvat automaattisesti Netpostin laskut. Myös paperilaskut voi maksaa sovelluksessa kuvaamalla viivakoodin laskusta. Toisessa vaiheessa käyttäjät voivat ohjata sovellukseen myös sähköpostiinsa saapuneet laskut.

Laskujen maksaminen Pivolla ei maksa asiakkaalle mitään.

Sovelluksen ensimmäistä versiota pääsevät tällä hetkellä käyttämään ja kehittämään mukaan ilmoittautuvat OP:n asiakkaat, joilla on käytössään Android-puhelin. Sovellus tulee sovelluskauppaan vapaasti ladattavaksi elokuussa, ja siitä kehitetään parhaillaan myös iOS-versiota.

Lähde: Posti


***

Lue myös:

    Uusimmat