Kuluttajariitalautakunnan mukaan asiakas ei ollut oikeutettu hyvitykseen autonsa korjauksen viivästymisestä, vaikka Toyota oli ammattiopiston korjattavana miltei vuoden.
Asiakas vei Toyota-merkkisen henkilöautonsa tammikuussa 2016 helsinkiläiseen ammattiopistoon kannentiivisteen korjaukseen. Asiakkaan mukaan koulun kanssa sovittiin, että auto olisi noudettavissa maaliskuun alussa ja hinta olisi 600 euroa.
Työ ei kuitenkaan ollut valmistunut vielä maaliskuun lopussakaan, jolloin asiakkaan mukaan sovittiin, että auton voisi hakea toukokuun alussa – siis hyvissä ajoin ennen kesälomia.
Kävi kuitenkin niin, että auto jäi odottamaan valmistumistaan kesälomien jälkeen. Vasta lokakuussa asiakas sai soiton, että auto on noudettavissa. Hän haki auton ja maksoi 1 100 euron laskun.
Seuraavan vuoden kesäkuussa moottorista alkoi kuulua rahinaa, jonka aiheuttajaksi paljastui lopulta löystynyt jakoketju. Autolla oli ajettu korjaamoreissun jälkeen 4 500 kilometriä, kun vika ensimmäisen kerran havaittiin.
