Tekniikan Maailman koeajo-Teslaan tuli kolhu – mitä valmistaja yritti salailla korjaamolla?

4:52
Keskuskauppakamarin virallinen tavarantarkastaja totesi Jonin Tesla Model 3:n maalipinnan olevan puutteita täynnä.

Tekniikan Maailma olisi halunnut esitellä sähköauton korikorjausoperaatiota, mutta Tesla sanoi ei.

Tekniikan Maailman 60 000 kilometrin käyttötestissä oleva Tesla Model 3 sai taannoin suurehkon kolhun helmaansa. Se vietiin Teslan suosituksesta korjattavaksi Autoklinikka-korjaamolle Vantaalle. Autoklinikka on Teslan valtuuttama huoltoliike, joka noudattaa valmistajan korjausohjeita.

Koska sähköautossa saattaa kulkea korkeajännitekaapeleita myös helmoissa, muistuttaa Tekniikan Maailma olemaan varovainen jopa tällaisia vaurioita tarkastellessa.

TM kertoo halunneensa tehdä sähköauton korikorjauksesta artikkelin, mutta Tesla yllättäen torppasi suunnitelmat.

– Autoklinikka olisi mielellään auttanut projektissa, mutta Tesla kielsi ehdottomasti auton korjaustyön seurannan, TM:n toimittaja Ragnar Mehisto kertoo.

TM ei saanut käyttöönsä edes operaatiosta otettuja valokuvia.

Itse lommo kuitenkin suoristui TM:n mukaan hienosti.

Kalifornialaisvalmistajan sähköautoja vuodesta 2017 korjanneen Autoklinikan mukaan Teslojen täysin alumiiniset korirakenteet sekä tietotekniikan vahva rooli tekevät niistä useimpia henkilöautoja haastavampia korjata. 

Lähde: Tekniikan Maailma, Autoklinikka

Lue myös:

    Uusimmat

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja